Synthetische data zijn de toekomst van insights

Door Jan Roekens | 10-10-2024

Greenbook organiseert op 31 oktober een webinar over synthetische data. Dat doen ze samen met Greencore en Bulbshare, onder het motto dat nog voor eind van dit decennium 70% van alle data om modellen te testen, synthetisch zullen zijn. Voor Bulbshare neemt Julia Brannigan deel aan het webinar. Zij spreekt ook op het Data & Analytics Congres van 7 november a.s. in Utrecht.

Om data kunnen we niet meer heen. Merken vragen er meer dan ooit naar, maar tegelijkertijd is de regelgeving rond data steeds complexer geworden. Mogen we wel alle data vergaren en gebruiken? De oplossing is binnen handbereik, zoals we al om ons heen kunnen zien. En die heet synthetische data.

Greenbook, Greencore en Bulbshare houden er op 31 oktober om 15.00 uur een webinar over: over de kracht van synthetische data om insights een boost te geven, strategie te bepalen, innovatie te versnellen en privacyproblemen te voorkomen, evenals dataschaarste. Het webinar gaat verder in op het wegnemen van vooroordelen, door met synthetische data een beter beeld te krijgen van diverse doelgroepen. En je komt meer te weten over synthetische data in nichemarkten en rond opkomende trends.

De sprekers zijn Julia Brannigan, senior researcher bij Bulbshare en Kerry Jones, insights controller bij Greencore.

Aanmelden kan hier: The Synthetic Shift: Is Synthetic Data the Future of Consumer Insights? | Greenbook (livestorm.co)

Data & Analytics Congres

Julia Brannigan spreekt ook over synthetische data op het Data & Analytics Congres van 7 november in Utrecht. Met tips en een showcase. Meer informatie over het congres en inschrijven: Data and Insights Network – Data & Analytics Congres 2024 (datainsightsnetwork.nl)

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?