Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group

Door Jan Roekens | 26-09-2024

Techonomy, de digitale en data-dienstverlener uit Eindhoven, sluit zich aan bij The Relevance Group, waar ook Markteffect onderdeel van is. The Relevance Group is een groep van gelijksoortige bedrijven in Europa die naast een marktstrategie per land, ook overstijgend op internationale, Europese schaal werkt.

Techonomy startte acht jaar geleden als startup in de digitale en data-dienstverlening, gericht op bedrijven en maatschappelijke organisaties in Nederland en België. Daarbij lag de focus op kennis en technologieën die organisaties in staat stelden meer inzicht in hun markten en klanten te krijgen. De laatste jaren wist Techonomy een jaarlijkse groei van 30% te realiseren.

Markteffect is verheugd met de komst van Techonomy. CEO Hesam Fahimi en CCO Boj Nefkens lichten toe: ‘Het biedt voor opdrachtgevers van beide bureaus veel mogelijkheden tot kruisbestuiving in de dienstverlening. Wij kunnen onze opdrachtgevers voorzien van de juiste inzichten door middel van kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek, waarbij Techonomy deze inzichten kan combineren met overige bestaande data tot datagedreven marketing- en salesstrategieën. Alles om de relevantie voor opdrachtgevers te vergroten.’

Peter Sprenger, bestuurder en samen met Arno de Kloet oprichter van Techonomy, is blij met de nieuwe ontwikkeling: ‘Toen we begonnen, besloten we met de jongste en beste talenten uit de markt een innovatieve weg in te slaan en kennis op te bouwen die ver vooruitliep op de markt. De eerste jaren was dat hard werken omdat de markt nog onvoldoende wist wat er allemaal mogelijk was om binnen marketing en sales te innoveren en meer datagedreven te  werken. Later hebben we die voorsprong dubbel en dwars beloond gekregen toen grote bedrijven als KNVB, De Mandemakers Groep, CNV Vakbond, Eindhoven Airport en vele andere langdurige partnerships met ons aangingen. De samenwerking met The Relevance Group is iets om trots op te zijn en een logische stap die past in de lijn van startup naar scale-up naar grown-up bedrijf.’

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?