Training voor marketeers: ‘Van data naar commerciële besluitvorming’


Door Jan Roekens | 28-11-2024

Marketeers zien vaak door de bomen het KPI-bos niet meer. Er is meer data beschikbaar dan je kunt verwerken. Hoe krijg je overzicht? Hoe stel je prioriteiten? Het Data & Insights Network organiseert daarom een tweedaagse training ‘Van data naar commerciële besluitvorming’. Docent is Robert van Ossenbruggen.

Het programma van de training is als volgt: 

Deel 1: De juiste vragen stellen

  • Marketingcyclus & first principles
  • De vorm van de klantenbase
  • De relatie tussen aantal klanten & loyaliteit
  • Hoe we kijken naar data
  • Klantprofielen
  • Hoe merken concurreren
  • De relevantie van segmentatie
  • Hoe we informatie verwerken (en wat dat betekent in de context van marketing)

Deel 2: De juiste vragen beantwoorden

  • Data-fundamenten
  • De noodzaak van filteren
  • Het belang van variatie
  • Inzoomen vs. uitzoomen
  • Causaliteit & selectie-effecten
  • Balanceren van data-activiteiten

Praktische informatie:

9 en 16 december 2024
10.00 – 16.30 uur
Inclusief lesmateriaal, lunch en certificaat.

Docent:

Robert van Ossenbruggen, een ervaren trainer in evidence-based marketing, begeleidt je bij elke stap.

Tarieven:

Ledenprijs: €925,- excl. BTW
Niet-leden: €1.150,- excl. BTW

Meer informatie op: Data and Insights Network – Van data naar commerciële besluitvorming

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?