Twaalf insights-leveranciers die met AI werken

Door Jan Roekens | 08-06-2023

De redactie van research-live.com maakte een overzicht van leveranciers van insights die AI hebben geïntegreerd in hun tools. Een eerste lijst leverde 12 bedrijven op, maar de updates zullen ongetwijfeld snel volgen. Dit is de lijst van begin juni, van Brandwatch tot Yext.

BRANDWATCH heeft zijn in-app KI-analysemogelijkheid bijgewerkt met GPT-technologie. Thema’s en trends in datasets worden in spreektaal weergegeven.

DISCUSS.IO integreert een generatieve AI-tool in kwalitatief onderzoek. De tool helpt bij het uitvoeren van administratieve taken die verband houden met kwalitatief onderzoek, waaronder het maken van samenvattingen van interviews en notities.

ETHOS heeft een generatieve AI-tool geïntroduceerd voor kwalitatief onderzoek. Daarmee worden data geanalyseerd en patronen en trends in kaart gebracht.

MARKETCAST onderzoekt hoe generatieve AI het aantal handmatige taken kan verminderen door het automatiseren van onderzoeken voor de dagelijkse advertentiemetingen. Het bedrijf bouwt generatieve AI in in het interne onderzoeksplatform dat wordt gebruikt om onderzoeksprojecten en advertentietests te plannen, uit te voeren en te evalueren.

MMR RESEARCH en NEXXT INTELLIGENCE hebben hun krachten gebundeld en zo de generatieve AI-tool van Nexxt Intelligence geïntegreerd in de consumentenenquêtes van MMR. NOVA (het interne innovatieteam van MMR) experimenteert met het toepassen van grote taalmodellen op consumentenonderzoek.

PHEBI heeft een generatief AI-element toegevoegd aan zijn onderzoeksplatform, bedoeld om onderzoeksresultaten samen te vatten, inclusief door AI gegenereerde samenvattingen van wat mensen zeggen in audio- en video-opnamen die tijdens onderzoek zijn verzameld.

QUMIND heeft de eerste van een reeks generatieve AI-tools gelanceerd om klantinzichten te verzamelen en te analyseren. De tool, QuAI, helpt gebruikers van het QuMind-platform bij het maken van rapporten die kwalitatieve en/of kwantitatieve gegevens analyseren met behulp van OpenAI.

SPRINKLR heeft een AI-tool gelanceerd om inzichten te verzamelen uit ongestructureerde klantdata, met behulp van een integratie met OpenAI.

THE LOGIT GROUP en NEXXT INTELLIGENCE hebben ‘research on research’-projecten uitgevoerd om de impact van generatieve AI te begrijpen. Focus is het beantwoorden van vragen die marktonderzoekers hebben over het gebruik van conversationele AI in enquêtes.

VOXPOPME heeft een AI-tool voor het automatiseren van video-enquêtes toegevoegd, waarmee gebruikers enquêtevragen kunnen maken met behulp van OpenAI’s ChatGPT.

YABBLE heeft een plug-in gelanceerd in de ChatGPT-plug-in-shop. Daarmee kunnen ChatGPT, sociale media en trenddata gecombineerd worden om onderzoeksvragen te beantwoorden.

YEXT heeft een op AI gebaseerd contentmanagementsysteem ontwikkeld dat eigen output genereert. Het maakt gebruik van meerdere grote taalmodellen om bedrijfsspecifieke inhoud te genereren.

Bron: research-live.com

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?