Accenture gaat een samenwerking aan met Unilever, met als doel het gebruik van Unilevers AI-onderzoek en de toepassing van technologieën te versnellen en te verbeteren.
Samen willen Unilever en Accenture nieuwe manieren gebruiken om generatieve AI op te schalen, met behulp van Accentures AI Navigator en een switchboard, waarmee een gebruiker een combinatie van modellen kan selecteren die afgestemd zijn op de specifieke zakelijke behoeften.
Dit initiatief ligt in het verlengde van de recent door Accenture aangekondigde investering van 3 miljard dollar in data en AI. In het kader hiervan zal Accenture Unilever koppelen aan experts op het gebied van data en AI. Ook profiteert Unilever hiermee van een netwerk van partnerships en strategische investeringen binnen het Center for Advanced AI van Accenture. Dit centrum beschikt over meer dan 1.450 patenten op AI-oplossingen, en over kennis uit meer dan 300 generatieve AI-projecten.
Het project vindt plaats in het nieuwe AI Lab van Unilever, Horizon3 Labs, gevestigd in Toronto, waar ook Accentures Gen AI-studio’s zijn gehuisvest.