Tijdens het Marketing Information Event (MIE) op 9 en 10 mei introduceerde Validators het label Creative Testing Platform. Het platform bestaat uit vijf unieke tools die aan iedereen beschikbaar worden gesteld. Met het platform kunnen creaties worden getest, met ondersteuning door experts.
Onder het motto ‘democratizing the data’ introduceert Validators een nieuwe manier van werken en een platform dat de samenwerking met merken, mediabureaus, reclamebureaus en wetenschap bij het optimaliseren van alle typen creaties wil veranderen.
Het Creative Testing Platform stelt gebruikers in staat om met de vijf verschillende tools alle mogelijke varianten in communicatie te testen. Experts helpen de gebruikers bij de juiste keuzes in het opzetten van de test. Tegen een vast bedrag per maand kunnen gebruikers eindeloos testen. Ook met een beperkt budget of een iets te strakke deadline wordt het testen van een creatie nu wel mogelijk.
20.000 ontwikkeluren
In 2018 is een start gemaakt met de innovatie, waarin ruim 20.000 ontwikkeluren zitten. Alle tools zijn wetenschappelijk gevalideerd en worden ook door Validators zelf in projecten gebruikt. In de komende maanden zal het platform meerdere innovaties ondergaan en komen er nog meer methodes ter beschikking, zo ook het op het MIE gepresenteerde Voice Analytics.
Martin Leeflang, CEO Validators: ‘Sinds 2018 zijn Erik Prins en ik druk bezig om alle tools die we in huis ontwikkeld hebben ook voor derden toegankelijk te maken. Inmiddels maken verschillende internationale bureaus, merken en onderwijsinstellingen gebruik van het platform. We kijken erg uit naar de kansen die op deze manier ontstaan om nog duurzamere partnerships te bouwen met onze klanten.’