Traditionele vormen van entertainment staan op de tocht. Het is tijd voor ‘kidults’, sociale fitness en door Gen Z vormgegeven mediagedrag.
▼
In het nieuwste Industry Snapshot-rapport van WARC worden vijf trends op een rij gezet die naar verwachting de marketingstrategieën rond vrije tijd en entertainment zullen beïnvloeden. Kijkgewoonten gaan verschuiven, gezelligheid zoeken we ook buiten het traditionele kader en de dreiging van hogere kosten speelt ook mee. Op de hoogte blijven van de veranderingen is voor merken van belang om te voldoen aan de verwachtingen van de consument. De vijf trends zijn:
- De ‘kidults’-boom: meer volwassenen kopen speelgoed voor zichzelf. Merken reageren hierop door producten en ervaringen te creëren die daarmee in lijn zijn.
- Merken breiden uit naar live-ervaringen: entertainmentmerken die traditioneel geen live-ervaringen aanbieden, gaan er de komende tijd wel in investeren.
- De opkomst van sociale fitness: consumenten sluiten zich aan bij fitnessgroepen en sportclubs op zoek naar sociale connecties.
- De groei van conservatieve video-inhoud: de video-entertainmentindustrie past haar programma’s aan om daarmee de aantrekkingskracht te verbreden en zo een conservatiever wordend publiek aan zich te binden.
- Jonger publiek kijkt verder dan Hollywood: de manier waarop een jonger publiek entertainment consumeert, is aan het veranderen. Er is een groeiende voorkeur voor meer internationale content en socialemedia-inhoud.
Bron: warc.com