Marktonderzoek is pas succesvol als het antwoord geeft op de juiste vraag. Maar hoe kom je achter de échte vraag van de opdrachtgever? In deze workshop op 23 en 25 maart leer je via herkenbare cases de echte vraag te achterhalen en welke onderzoeksmethode je het best kunt gebruiken om hem te beantwoorden.
'Definieer de juiste vraag en kies voor de juiste aanpak voor het beantwoorden ervan.'
In deze MOAcademy insights workshop komt aan de orde:
- Het verkleinen van de kloof tussen marketeer en marktonderzoeker
- Het nut van een goede probleemanalyse
- Het analyseren van een onderzoeksprobleem: interne en externe analyse
- Het formuleren van een centrale probleemstelling en heldere onderzoeksvragen
- Het kiezen van een effectieve en efficiënte aanpak voor het beantwoorden van de échte vraag.
Deelnemers ontvangen het boek Wat is de vraag? van Durk Bosma en Erik de Kort. Deze workshop is een uitstekende voorbereiding op de workshop ‘De perfecte vragenlijst’ van Robert van Ossenbruggen. Immers, een goede vragenlijst opstellen begint met het helder hebben welke onderzoeksvragen je wilt beantwoorden.
Deze training wordt op 23 en 25 maart van 09.30 tot 12.30 uur via Microsoft Teams gegeven.