Mobiel blijft dominant, want we zaten in 2021 een recordtotaal van 3,8 miljard uur op het scherm te turen en omgerekend per dag kwam dat uit op 4,8 uur. Dat blijkt uit State of Mobile van onderzoeksbureau App Annie.
Naarmate consumenten de mobiele levensstijl meer en meer koesteren, zal mobiel uitgroeien tot het apparaat van de toekomst. Het grote scherm wordt vervangen door mobiel en in categorieën zoals bestede tijd, downloads en inkomsten worden nu al keer op keer records gebroken.
Belangrijkste resultaten van het onderzoek:
- Consumenten gaven 170 miljard dollar uit aan apps – een stijging van 19% ten opzichte van 2020 – en downloads blijven groeien met 5% op jaarbasis, tot 230 miljard.
- Uitgevers brachten twee miljoen nieuwe apps en games uit, wat het cumulatieve totaal op 21 miljoen brengt.
- Ondanks IDFA (Identifier for Advertisers) bedroegen de advertentie-uitgaven meer dan 295 miljard dollar, een stijging van 23%, die in 2022 oploopt tot 350 miljard dollar.
- Uitgaven aan mobiel gamen groeiden tot 116 miljard dollar – een stijging van 15%.
- Apps met meer dan 100 miljoen dollar aan consumentenuitgaven groeiden met 20%.
- Onder aanvoering van TikTok (wereldwijd een stijging van 90% buiten China), werd zeven op de tien minuten besteed aan sociale, foto- en/of video-apps.
- De wereldwijde consumentenuitgaven aan datingapps stegen tot 4,2 miljard dollar (een stijging van 55% ten opzichte van 2019).
- De gespendeerde tijd aan winkel-apps steeg naar 100 miljard uur – een stijging van 18%.
- Apps voor eten en drinken bereikten een nieuwe mijlpaal met 194 miljard aankopen (een stijging van 50% op jaarbasis).
Bron: warc.com