Op 1 juli a.s. wordt de eerste wereldwijde diversiteitspeiling gehouden onder medewerkers in de marketing- en communicatie-industrie. Het onderzoek is bedoeld om vast te stellen wat de stand zaken is op het gebied van diversiteit en inclusie binnen de branche. Onderzocht wordt hoe divers de branche is samengesteld en hoe medewerkers de aanpak binnen hun eigen organisatie ervaren.
De peiling is een initiatief van de World Federation of Advertisers (WFA) en wordt in Nederland ondersteund door de bvA, in samenwerking met het Dutch Marketing Diversity Fund en branchegenoten (waaronder de MOA).
De naam van de peiling is De All-in Monitor en wordt op 1 juli gehouden. Het moet een dag worden waarop iedereen uit het vak tijd reserveert om deel te nemen aan het onderzoek. Er wordt gemikt op grootschalige participatie zodat het mogelijk wordt om specifieke inzichten te krijgen in de huidige situatie in Nederland, zodat de branche kan werken aan een werkomgeving waarin iedereen zich erkend en gewaardeerd voelt.
Ook Daily Data Bytes doet mee, en roept de lezers op om 1 juli de survey in te vullen – via een link in de nieuwsbrief. Let dus op de Daily Data Bytes van 1 juli en reserveer vast nu 15 minuten van je tijd.