Zevende Data & Analytics Congres focust op waardecreatie voor bedrijven

Door Jan Roekens | 19-09-2024

Op 7 november organiseert het Data & Insights Network de zevende editie van het Data & Analytics Congres (DAC). Het jaarlijkse evenement brengt honderden data-experts uit allerlei sectoren bij elkaar. Hoofdonderwerp dit jaar is waarde creëren met data-analyse, vooral voor marketing en merken.

De opkomst van big data en de toenemende digitalisering hebben een enorme impact op de manier waarop bedrijven waarde toevoegen aan hun producten en diensten. De explosie van gegevens biedt veel kansen, maar het zorgt ook voor risico’s. Het is daarom niet alleen essentieel voor bedrijven de juiste data-tools toe te passen, maar ook om ze op een doordachte en effectieve manier in te zetten. Op het DAC wordt een dag lang de nieuwste kennis, de belangrijkste inzichten en de beste tools gepresenteerd. Het congres vindt plaats bij Liemes in Utrecht.

Platform voor discussies en showcases

Het congres is tegelijkertijd ook een platform voor diepgaande discussies over de nieuwste ontwikkelingen in AI, inclusief ethische vraagstukken, het gebruik van synthetische data en toepassingen van AI in sentimentanalyse. Bezoekers kunnen daarnaast diverse showcases vanuit opdrachtgeverszijde bijwonen, die allemaal inspirerende toepassingen van data-analytics laten zien.

Voor wie?

Het DAC richt zich op data-specialisten, online marketeers, e-commerce experts, business translators, digitale datamanagers en managers van datateams.

Hoofdthema’s:

  1. Hoe voer je data-science in? Om data-tools en data-analyse in een organisatie te integreren is een stappenplan nodig. Het is essentieel om te beginnen met de analyse van bestaande datasets voordat bedrijven zich wagen aan geavanceerdere technieken, zoals machine learning en AI.
  2. Focussen op waardecreatie. Het uiteindelijke doel van data-science in marketing is waardecreatie. Die kan worden gerealiseerd met bijvoorbeeld een data value-model, waarin data-assets en analytics samengaan met strategie om zo bedrijfsprestaties te verbeteren.
  3. Noodzaak van data-science-teams. Datawetenschap wordt steeds belangrijker in de hedendaagse economie. Het is cruciaal om de juiste datavaardigheden te ontwikkelen en sterke datateams samen te stellen. Op die manier zorgen bedrijven voor een goede concurrentiepositie.

 

Enkele highlights:

  • Global football insights: FIFA’s data approach – FIFA & Jaaf Information Design
  • Leveraging Data to Prevent Fraud “The Vault project”I – Danone
  • Anders kijken, meer zien: Zo haalt de politie meer rendement uit (operationele) data – Nationale Politie, Team Rendement Operationele Informatie
  • Learn from an AI analysis of 5000 Ads. What did we learn. What can you use tomorrow – Alpha.one
  • Flying High with Data: Air France KLM’s Journey to Marketing Mix Modeling – KLM
  • Heart not Hype: What we learned building an AI interviewer – Tellet
  • Unleashing Innovation in Market Research: Harnessing the Power of Synthetic Data – Bulbshare & LEGO
  • TUI data transformation journey: lessons learnt – TUI
  • Reshaping Data Science teams around increased ambitions – Achmea (Centraal Beheer)
  • Leveraging AI & Machine Learning to Accelerate Innovation in FMCG Industry – Nestlé

Het volledige programma is te vinden op: https://datainsightsnetwork.nl/events/dac-2024/

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?