Snelheid en flexibiliteit zijn cruciaal in de hedendaagse business, er is immers een voortdurende vraag naar snellere ontwikkeling en innovatie. Vorig jaar introduceerde Haystack Consulting een nieuwe kijk op innovatie, Finish First genaamd. Een visie gestoeld op het agile & start-up gedachtegoed. Nu wil het bureaus het nieuwste project uit het Innovatie Lab voorstellen: real life testing op social media.
In het kort: we maken een bundel online advertenties voor Facebook/Instagram (of andere socials) om de aantrekkelijkheid van een idee, nieuwe claim of een nieuw design te meten. We checken de CTR’s (click-through-rates) om de relatieve aantrekkelijkheid te meten en vergelijken. En we zien welke doelgroep het meest geïnteresseerd is. Op basis van de resultaten leren we, maken we betere ideeën en herhalen we de testen. Tevens koppelen we in veel gevallen de advertentie(s) aan een website waar we meer over het product of de dienst uitleggen, en door daadwerkelijk klikgedrag krijgen we meer inzicht in bijvoorbeeld de ideale verpakkingsgrootte, voorkeurssmaken of specifieke productclaims.
We meten consumentengedrag graag in ‘real life’ vs. claimed gedrag via vragenlijsten, maar hoeveel kunnen we leren zonder te vragen? Door te experimenteren met deze techniek verleggen we de grenzen van onze eigen verwachtingen, en de verwachtingen van onze klanten.
Hoe kunnen we dit gebruiken voor uw merk?
- we testen nieuwe ideeën in een vroeg stadium van ontwikkeling, vaak nog unbranded
- we testen nieuwe productconcepten in laatste fase voor lancering, als laatste check of om specifieke claims of communicatie-uitingen tegen elkaar af te zetten
- we testen specifieke activatie- of go-to-market-ideeën
Neem gerust contact op met Annemarie Perquin (Annemarie.perquin@haystack-consulting.com) om de mogelijkheden voor uw merk te bespreken
Haystack Consulting is Kennispartner van Daily Data Bytes