De grootste learnings van online bierspeciaalzaak Beerwulf

Door Jan Roekens | 16-01-2019

Wie koopt er nou bier online? Dat zijn er toch een heleboel, heeft Beerwulf in de afgelopen 2 jaar ondervonden. Tijdens het MIE worden de grootste learnings van dit bedrijf gedeeld. 


Wie koopt er nou bier online? Marc Scholten, medeoprichter van Beerwulf, vond dat ook meteen de grootste uitdaging. De leukste en de grootste online bierspeciaalzaak van Europa worden was en is het idee. Beerwulf bestaat nu bijna 2 jaar en is nu al hard op weg om dit te bereiken.

Een logische druk om te kopen

De online bierspeciaalzaak is begonnen in 2017. Eerst in Nederland maar richtte niet snel daarna haar pijlen op diverse landen. Ze kwamen er al snel achter dat elke markt een eigen aanpak vereiste. In Nederland investeerden ze veel in televisiereclame, wat voornamelijk een paar weken voor Vaderdag en de feestdagen heel goed werkte. Rondom de eerste Vaderdag gingen ze van honderden orders per dag naar honderden per uur. ‘Er moet een logische druk zijn om te kopen’, aldus Marc.

In 2 jaar tijd is er veel gebeurd. Veel vallen en weer opstaan. Het is inmiddels een bedrijf van 45 mensen met 15 nationaliteiten. Wat ging er goed en wat ging er mis? Wat waren de learnings per land? Welke advertising werkte wel of niet? En wat kunnen we er met het oog op de toekomst van leren? De uitbreiding van 5 naar 10 landen staat namelijk voor de deur…

In een korte tijd hebben ze bij Beerwulf veel geleerd over growthhacking, culturele verschillen en experimenteren.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?