Tijdens het vijfde Data & Analytics Congres van 15 november delen (inter)nationale topsprekers hun visie en praktijktips over onder andere personalisatie, segmentatie en het nieuwe algoritmekeurmerk. Maar wie zijn de keynote-sprekers? We stellen ze voor.
Hoe creëer je waarde met Data Science in Marketing?
Jaap Wieringa | Prof. Marketing RUG
De explosieve groei van klantdata, gecombineerd met steeds krachtiger wordende mogelijkheden om deze te analyseren biedt ongekende mogelijkheden. De toepassing van data-science binnen marketing belooft een diepgaand begrip van marktontwikkelingen, merkprestaties en klantgedrag. Ontdek meer over datagedreven waardecreatie in marketing, gebaseerd op een solide theoretische onderbouwing.
Importance of understanding the data
Jon Puleston | VP of Innovation Kantar
All about the importance of getting to know your data, understand its idiosyncrasies and how by asking it good questions you can mine more insights. Learn how to use creative data analytics techniques to uncover fresh insights on how to help people stop smoking and lose weight; understand what makes a perfect Christmas present; understand why polls don’t always predict election results; discover some of the secrets to happiness around the world and how to become one of the world’s most successful fantasy football players. A critical look at data analytics tools and technology and the essential role that humans still play in data analytics.
De datatransformatie van HEMA door de ogen van de klant
Bas Karsemeijer | Head of Data & Analytics Hema
Al 95 jaar is HEMA een toonaangevende retailer in Nederland en de landen om ons heen. Om door de jaren heen relevant te blijven heeft HEMA zich telkens opnieuw doorontwikkeld. De afgelopen jaren heeft HEMA een transitie naar een data gedreven organisatie doorgaan. De klantervaring staat hierin centraal. Daardoor heeft HEMA keuzes moeten maken over welke data je vastlegt, de organisatie van de teams en keuze voor technologie. In deze keynote krijg je een kijkje achter de schermen in de veranderingen aan de hand van vijf data-use-cases en de impact op de klantervaring.