In de wereld van reclame is merkkoppeling een cruciale factor bij het bepalen of een advertentie effect zal hebben. Hoe meer consumenten het adverterende merk kunnen herinneren in een copy test, hoe beter de uiteindelijke merkkoppeling van de advertentie. DVJ Insights deed onderzoek naar de impact van merkvermeldingen.
Zelfs als een advertentie een duidelijke, overtuigende en aantrekkelijke boodschap weet over te brengen, is deze uiteindelijk waardeloos als consumenten de koppeling met het adverterende merk niet kunnen maken. Daarom is merkherinnering een belangrijk element binnen veel copy testen. Een manier voor adverteerders om merkherinnering te verbeteren is om (meer) merkvermeldingen te gebruiken in hun advertenties. Hoewel wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat het gebruik van merkvermeldingen een wezenlijk verschil kan maken in wat wel en niet wordt onthouden van specifieke stimuli, maakte de meerderheid van de studies naar de impact van in-ad merkvermeldingen dat onderscheid niet, of kon dat niet maken.
Om meer inzicht te krijgen voerde DVJ Insights een studie uit over de impact van merkvermeldingen in (TV) commercials op het vermogen van kijkers om het merk nadien correct te herinneren. De resultaten van het onderzoek helpen adverteerders te bepalen hoe vaak en op welke manieren de naam van hun merk idealiter moet voorkomen in hun commercial, om zo de merkkoppeling van hun advertenties te bevorderen.