Tijdens het vijfde Data & Analytics Congres op 15 november delen (inter)nationale topsprekers graag hun visie en praktijktips op het gebied van onder andere personalisatie, segmentatie en het nieuwe algoritmekeurmerk. Vandaag stellen wij weer drie sprekers voor.
Hoe creëer je waarde met data-science in marketing? [keynote]
Jaap Wieringa | Prof. Marketing RUG
De explosieve groei van klantdata, gecombineerd met steeds krachtiger wordende mogelijkheden om deze te analyseren biedt ongekende mogelijkheden. De toepassing van data-science binnen marketing belooft een diepgaand begrip van marktontwikkelingen, merkprestaties en klantgedrag. Ontdek meer over datagedreven waardecreatie in marketing, gebaseerd op een solide theoretische onderbouwing.
Hoe word ik een datagedreven organisatie?
Michael Dam | Bohn Stafleu van Loghum
Inzicht in klantgedrag is key, maar binnen een digitale transformatie is het creëren van een data- en insights driven cultuur absolute noodzaak. Ontdek alle ins en outs en de belangrijkste ‘lessons learned’ van een succesvolle route naar een customer centric en data driven organisatie.
Algoritmes: Zegen of een vloek?
Sabine den Daas | Verdonck, Klooster & Associates
Algoritmes spelen een belangrijke rol in het creëren van inzichten en actiegerichte informatie. Machine learning en AI-toepassingen zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Maar hoe bewijs je de toegevoegde waarde? En hoe voorkom je dat algoritmes discrimineren? Krijg inzicht in hoe je een verantwoorde ontwikkeling en toepassing van algoritmes in de praktijk aanpakt, aanstuurt en controleert. Zo kun je toekomstige kansen nog beter benutten en de risico’s zoveel mogelijk vermijden.