Op 9 juni organiseert Neurensics een speciaal webinar, waarin er wordt ingegaan op het inzetten van methodieken voor marketing en marktonderzoek die zich baseren op Systeem 2 (vragenlijsten, focusgroepen en interviews) én Systeem 1 (neuro-onderzoek) van Kahneman.
Nobelprijswinnaar Kahneman heeft met zijn Systeem 1-metafoor het inzicht populair gemaakt dat we informatie vaak op een snelle, emotionele en intuïtieve manier verwerken. Iets wat zeker ook geldt voor de manier waarop consumenten met marketingcommunicatie omgaan. En toch wordt er door consumenten wél goed nagedacht over de behoeften die ze hebben, de drempels die ze zien en de verklaring die ze geven voor de oorzaken van hun gedrag.
Hoe moet je hier als marktonderzoeker rekening mee houden? Tijdens de webinar worden de pro’s & contra’s van zowel traditioneel als neuro-onderzoek besproken. En er wordt een handig raamwerk gepresenteerd waarmee je de beste onderzoeksmethode kunt kiezen die past bij je onderzoeksvraag.
Voor wie?
De webinar is speciaal bedoeld voor marketeers en marktonderzoekers die willen weten welke methode van marktonderzoek het beste past bij hun vraagstuk. Of het nu gaat om het testen van reclame(concepten), productverpakkingen, prijzen of hoe je merkgroei kunt creëren. In het webinar wordt duidelijk gemaakt hoe je traditioneel en neuro-onderzoek goed kunt combineren om tot unieke, waardevolle inzichten te komen die bijdragen aan het optimaliseren van marketinginspanningen.
Programma
De webinar wordt gepresenteerd door Walter Limpens & Waldo Swijnenburg.
Walter Limpens zal aan de hand van cases van Blokker en Bolletje duidelijk maken waarom het zoveel meer oplevert om naast traditioneel onderzoek ook gebruik te maken van neuromarketingonderzoek.
Waldo Swijnenburg zal aan de hand van cases van USG en Oldtimers dieper ingaan op de manier waarmee je kwalitatief en neuro-onderzoek kunt combineren.
Sprekers
Walter Limpens
Walter heeft na zijn studies sociale psychologie en bedrijfskunde aan de wieg gestaan van Neurensics. Je kunt hem alles vragen over gedragspsychologie, nudging en keuze-architectuur, maar ook over de impact van marketing op ons brein en hoe je dat kunt onderzoeken.
Waldo Swijnenburg
Waldo is directeur Kwalitatief Onderzoek bij Neurensics en ziet het als zijn missie de kracht van kwalitatief onderzoek te combineren met neurowetenschappelijke methoden. Eind 2020 is hij overgestapt naar Neurensics, na bijna tien jaar managing partner te zijn geweest bij MARE, het grootste kwalitatieve onderzoeksbureau van Nederland.
Gratis inschrijven
Schrijf je in voor de gratis webinar via het formulier op de website van Neurensics: https://www.neurensics.com/webinar-best-of-both-worlds-neuro-en-traditioneel-onderzoek
Neurensics is Kennispartner van Daily Data Bytes