Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) voert doorlopend klanttevredenheidsonderzoeken uit om de dienstverlening structureel te kunnen optimaliseren. Voor een nieuwe meerjarige aanbesteding voor het uitvoeren van de KTO’s schreven meer dan 10 Nederlandse onderzoeksbureaus zich in. Voor de tweede keer op rij heeft Blauw Research de aanbesteding gewonnen.
RVO stimuleert Nederlandse ondernemers in binnen- en buitenland om economisch sterker en duurzamer te ondernemen. Voor de aanbesteding van 2021 en verder wilde de Rijksdienst de volgende vraag beantwoord zien: Hoe kan RVO haar klanten zo goed mogelijk van dienst zijn? RVO nodigde Nederlandse bureaus uit om een zo goed mogelijke aanpak voor de doorlopende klanttevredenheidsonderzoeken aan te bieden.
Blauw verricht al sinds 2017 klanttevredenheidsonderzoeken voor RVO. De klanttevredenheidsonderzoeken bestaan uit een combinatie van online en telefonisch onderzoek, waarbij doorlopend wordt onderzocht hoe klanten de dienstverlening van RVO ervaren. Via een online dashboard kunnen medewerkers van RVO vervolgens direct alle resultaten per type dienstverlening inzien. Medewerkers van RVO ontvangen ook aan hen gerichte individuele feedback, waarmee ze direct aan de slag kunnen. Verder voert Blauw onder andere aanvullende diepgaande analyses uit en organiseert het workshops met medewerkers voor het opstellen van concrete verbeterplannen.