Op 1 oktober jl. presenteerde DVJ Insights tijdens het eigen Brand Growth Event de resultaten van de Brand Growth Study 2020.
Lucas Hulsebos bracht de kersverse resultaten van de Brand Growth Study naar buiten, het onderzoek dat nu voor het 4de jaar is gehouden door DVJ Insights. Het bestaat uit honderden visiegesprekken met CMO’s en een kwantitatief vervolg onder 600 Europese marketeers, met als centrale thema dit jaar de rol van creatie en merkgroei. Eerste resultaten: alle marketeers relateren creativiteit spontaan met name aan het merk. Op de vraag waar ze het succes aan afmeten, ligt de focus echter bij de winnende marketeers vooral op sales, CTR en engagement. Winners en losers zijn het eens dat creatie aangepast dient te worden aan het mediumtype (75% vs. 69%). Verder blijkt dat de helft van de marketeers creatie niet test door gebrek aan tijd en budget.
Wie het even heeft gemist kan alle presentaties vinden op de Brand Growth website. Daarnaast presenteert DVJ Insights alle resultaten, interviews en achtergronden van het onderzoek in het jaarlijkse Brand Growth Magazine dat in november verschijnt. Bestellen kan hier.