Op elk moment kunnen springen, is wat ons overeind houdt – niet alleen in Covid-tijden, maar ook in een onderzoeksindustrie die steeds snellere doorlooptijden in onderzoek eist.
Van innovaties, lanceringen en communicatie wordt verwacht dat ze sneller dan ooit van start gaan. Wie niet snel reageert, loopt het risico irrelevant te zijn nog voor de dienst of product op de markt heeft gebracht. We staan onder tijdsdruk, maar er staat ook veel op het spel. Wanneer de tijden zo volatiel zijn als nu, wordt het moeilijker om correcte voorspellingen te doen en wordt de marge om er naast te zitten heel, heel klein.
Wij, Haystack Consulting, geloven dat het de beste oplossing is om een kader te installeren dat snelle reacties faciliteert. Als snelheid en flexibiliteit de sleutels zijn tot succes, betekent dit dat we zo snel mogelijk moeten falen en leren, itereren en finetunen tot we het juist hebben.
Oké, snelheid & flexibiliteit zijn de sleutel tot succes. En daarom vinden wij dat uw innovatieproces (en het genereren van inzichten) dat ook moet zijn. We beginnen met creatie vanaf het begin, en testen gedurfde ideeën met consumenten. Falen zo snel als we kunnen. Daarom hebben we ‘Finish First’ gelanceerd – innovatie op een andere manier.
Hoe we innoveren uitvoeren hangt van u af.
Finish First zet traditionele ideeënvorming op zijn kop. In plaats van proberen de markt en consumenten te begrijpen, richten we ons op het creëren van concepten vanaf het allereerste begin, en testen en herwerken we MVP’s zo snel mogelijk.
Annemarie Perquin – Strategisch Adviseur bij Haystack Consulting: ‘We falen snel. We leren sneller. En we gebruiken echte klantervaringen om de beste oplossing voor uw probleem te vinden. We maken contact met de consument via een multisensoriële aanpak die hun gevoelens aanspreekt, niet hun gedachten.’
Meer weten over deze aanpak en hoe het werkt voor jou? Check https://finishfirst.haystack-consulting.com/case-download