Haystack International wordt Haystack Consulting

Door Jan Roekens | 13-11-2019

Haystack International heeft haar bedrijfsnaam gewijzigd naar Haystack Consulting. Het bedrijf gebruikt de naam “Haystack International” al meer dan 6 jaar. Volgens het bedrijf zijn de verwachtingen van klanten verschoven van pure oplevering van data naar op waarde gabaseerde consulting om bedrijfsdoelstellingen te behalen.


De klanten van Haystack willen alle punten met elkaar verbinden, van innovatie over retailstrategieën en klantervaring tot een holistische merkenstrategie.

Om die reden heeft het bedrijf de afgelopen maanden een transformatieproces doorgemaakt. Als gevolg van de naamsverandering heeft Haystack Consulting een nieuw bedrijfslogo en een nieuwe website gelanceerd op www.haystack-consulting.com.

Kris Vloeberghs, Managing Director: “Met ongeveer 70 medewerkers zullen we blijven investeren in onze FMCG-expertise, maar we breiden ons aanbod verder uit. Met de verwachtingen van onze klanten in gedachten, hebben we onze oplossingen hervormd om zowel aan tactische als strategische klantbehoeften te voldoen. Een diepgaand digitalisatieproces stelt ons in staat om nog flexibelere en hybride oplossingen te bieden. Last but not least hebben we onze expertise verbreed naar gebieden zoals Automotive, Telecom, Services, Banking, Durables, Leisure & Government. “

Ludovic Depoortere, Oprichter: “Onze vernieuwde en versterkte capaciteiten op het gebied van kwalitatieve, kwantitatieve, hybride en data science analyses, zullen onze klanten trainen en inspireren. Ze helpen de informatie te vinden die ze nodig hebben, de beste next steps te bepalen en met succes hun business doelstellingen te bereiken. We willen onze klanten in staat stellen impact te creëren in hun organisatie.”

In grote lijnen wil Haystack expertise brengen in vijf domeinen:

• Explore and innovate – Creëren van winnende innovaties binnen producten, diensten en verpakkingen.
• Brand Strategy – Het vormgeven van een duidelijke en lange termijn toekomst van een merk, van het begrijpen van de markt en de categorie tot concept en communicatie.
• Shopper behaviour & retail strategy – Aanbieden van intuïtieve shopperinzichten die leiden tot een meer verbonden shopperervaring. We lossen elk shopper-gerelateerde business challenge op.
• Stakeholder activation – Variërend van co-creatie en samenwerking met interne- en externe stakeholders tot het realiseren en implementeren van business insights in de hele onderneming
• Customer Experience – Samenwerken met bedrijven om end-to-end klantervaring leuker, eenvoudiger en waardevoller te maken.

Haystack kan en zal meer aanbieden en blijft sensorische & innovatieprojecten ondersteunen en uitvoeren met dezelfde toewijding, kwaliteit, hands-on-mentaliteit en betrouwbaarheid.

Bron: Persbericht Haystack Consulting, 8 november 2019

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?