Voor de negende achtereenvolgende keer heeft Nielsen een 100%-ranking behaald in de 2022 Corporate Equality Index (CEI) van de Human Rights Campaign Foundation. De CEI meet het bedrijfsbeleid en de praktijk met betrekking tot LGBTQ+-gelijkheid. Nielsen is een van de 840 grote Amerikaanse bedrijven die dit jaar topscores behalen.
De waardering ging vooral uit naar de inspanningen van de eigen LGBTQ+-medewerkers en de PRIDE Business Resource Group (BRG). Met de BRG hebben medewerkers van Nielsen wereldwijd deelgenomen aan Pride-marsen, informatieve webinars georganiseerd over LGBTQ+-gelijkheid op de werkplek en erkenning gekregen voor hun belangenbehartiging.
In de VS biedt Nielsen o.a. een geboorte- en adoptiebeleid voor paren van hetzelfde geslacht en een betaald ouderschapsverlof van 12 weken. Nielsen China biedt de LGBTQ+-medewerkers een voordelige ziektekostenverzekering en huwelijks-, ouderschaps- en adoptieverlof. Sommige Nielsen vestigingen in Zuid- en Zuidoost-Azië hanteren ook een voordelig gezondheidsprogramma voor partners van hetzelfde geslacht. In de VS brengt Nielsen rapporten uit in de Diverse Intelligence Series met kennis over LGBTQ-consumenten. In Spanje gebeurt hetzelfde rond het thema mediagedrag en inclusiviteit.