InSites Consulting kondigt de lancering aan van Culture + Trends, een trendanalyse-service die bedrijven wil helpen nog beter het ‘waarom’ achter consumentengedrag te doorgronden.
Culture + Trends, oorspronkelijk ontwikkeld door Kelly McKnight van Join the Dots (overgenomen door InSites Consulting in juli 2019), combineert trendanalyse met de input van het eigen Illume Network.
‘Culture + Trends biedt een dieper inzicht in mensen en de invloeden die hun leven vormgeven. Wij monitoren en interpreteren veranderingen in consumentengedrag, die veroorzaakt worden door macro-trends en culturele verschuivingen. Daardoor kunnen we merken helpen om te anticiperen op bepaalde consumentenbehoeften die op hun beurt een impact hebben op een bedrijf zijn inspanningen wat betreft innovatie, CX of branding’, aldus Kelly McKnight, Head of Culture + Trends bij InSites Consulting.
‘Na meer dan 10 jaar merken geïnspireerd te hebben met verhalen rond consumententrends is het spannend om ons aanbod uit te breiden met dit gespecialiseerde team van trendconsultants en het Illume Network. In combinatie met online insight communities helpen we merken wereldwijd om relevant te blijven. Niet alleen door continue de vinger aan de pols te houden bij consumenten, maar ook door culturele verschuivingen en opkomende trends nauw op te volgen’, zegt medeoprichter Joeri Van den Bergh.
De oplossing werd al toegepast voor o.a. GSK, Twitter en RBS (the Royal Bank of Scotland).