Kantar bereikte onlangs een overname-akkoord met Blackwood Seven dat zich richt op het meten van marketinginspanningen en –optimalisatie. Blackwood Seven is gevestigd in Kopenhagen. Met deze stap wil Kantar zijn positie als marktleider in het meten van marketing-ROI versterken.
Blackwood Seven, in 2013 opgericht, is een leverancier van oplossingen voor marketingeffectiviteit en planning. De organisatie biedt wereldwijd AI-gedreven, cookieloze uniforme marketingmetingen. Ted Prince, Chief Product Officer bij Kantar, zegt over de overname: ‘Onze reputatie op het gebied van ROI-analyse wordt aanzienlijk versterkt door de toevoeging van deze technologie-oplossing. Klanten zoals Honda, Suncorp en Telenor gebruiken de oplossing al voor budgetbepaling, concurrentieanalyse, het verlagen van de acquisitiekosten van klanten, het meten van merkwaarde en het minimaliseren van klantverloop. Met deze stap hebben Kantars klanten wereldwijd toegang tot meer gedetailleerde analyses, naast onze strategische begeleiding.’