Kantar verkoopt haar wereldwijde health-divisie aan het Amerikaanse technologiebedrijf Cerner, voor een bedrag van 375 miljoen dollar. Cerner is levert informatie op het gebied van gezondheidszorg en farmacie.
De health-divisie van Kantar, met een hoofdkantoor in New York, heeft ongeveer 600 mensen in dienst in de VS, Europa, Azië en Latijns-Amerika. De divisie omvat onderdelen als CancerMPact, Claritis en de National Health & Wellness Survey.
De overeenkomst komt een jaar nadat WPP de verkoop van 60% van Kantar aan private equity-maatschappij Bain Capital afrondde. In juli verkocht Kantar zijn employee insights-tak aan Perceptyx.
Een woordvoerder van Kantar zegt dat er geen banen verloren gaan als gevolg van de verkoop.
Cerner heeft een licentie van zes maanden op de naam Kantar Health. Eventuele nieuwe branding van het merk zal plaatsvinden na integratie met Cerner.
De overname is nog onderwerp van overleg met o.a. aandeelhouders en medewerkers en zal naar verwachting in de eerste helft van 2021 worden afgerond.
Bron: www.research-live.com