MarketResponse neemt meerderheidsbelang in 4orange

Door Jan Roekens | 03-03-2020

MarketResponse International Group heeft een belang van 85% verworven in 4orange, specialist in klantinformatie en marketing infrastructuur. Daarmee versterkt MarketResponse zijn portfolio en toonaangevende positie op de Nederlandse markt.


Jorgen Botermans, algemeen directeur MarketResponse: “Deze overname past bij onze ambitie om een volledig portfolio aan full service marketingdiensten te bieden op het gebied van data science, insights en fact-based consultancy. Na de participatie in B2B-dataspecialist RealTime Lead Group eind 2019, is dit een belangrijke volgende stap in het realiseren van onze strategie.”

4orange blijft zijn dienstverlening onder eigen merknaam aanbieden, maar er worden op korte termijn geïntegreerde multidisciplinaire teams samengesteld om klanten optimaal te laten profiteren van de gecombineerde expertise en het brede productportfolio.

Shantia Farshidzad, directeur 4orange: “Beide organisaties zijn expert op het gebied van data en het vertalen en gebruiken van data voor effectieve bedrijfsprocessen en het realiseren van meer rendement. Door het combineren van de data, de kennis en de technologie vormen MarketResponse en 4orange samen hét data knowledge centre van Nederland. In samenwerking met MarketResponse bieden we onze klanten nu bovendien fact-based consultancy.”

De overname is begeleid door fusie- en overnamespecialist Marktlink. Wessel van Huizen van Marktlink: “MarketResponse is een bedrijf met een duidelijke visie en wil groeien op basis van een buy-and-build-strategie. Dit is een dynamisch proces waarin wij hen graag begeleiden. Het zoeken en vinden van een geschikte opportuniteit is een intensief, interessant proces.”

Bron: Persbericht MarketResponse, 2 maart 2020

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?