Marktonderzoeksector plust 10% en is positief over 2022
Door Jan Roekens | 01-02-2022
Het Trendrapport 2021 is uit. Was 2020 nog een jaar waarin de sector wat veren moest laten, in 2021 zijn de bureaus weer uit het dal geklommen en scoorden ze 10% meer omzet. Ook 2022 gaat een goed jaar worden, zegt de sector. Zo’n 40% voorspelt een gelijke omzet, en liefst 55% ziet het nog zonniger in, dus op naar nog betere cijfers.
Lees hier het hele rapport.
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Bureaus | 12 januari 2023
Trendrapport 2022: onderzoekbranche scoort bijna 9% meer omzet
Bij de presentatie van het Trendrapport 2021, begin 2022, hadden we nog last van de pandemieperikelen. Maar die perikelen wisselden wel van eigenaar en zo kwamen we terecht in een jaar met oorlog en inflatie. Waar de bureaus het jaar 2021 goed doorstonden, was het afwachten wat 2022 zou brengen. Goed nieuws, want het Trendrapport...
Bureaus | 10 mei 2022
The Data Agency neemt Global Group over
The Data Agency kondigt afgelopen week de overname aan van het business-to-consumer marketingonderdeel van Dun & Bradstreet in Duitsland. De overgenomen organisatie biedt oplossingen voor analyse, hosting services, KYC (Know Your Customer) en marketing. Tot de merken van The Data Agency horen EDM, Human Inference, GeoMarktprofiel en Invenna. Frank de Beun, Chief Executive Officer bij...
Bureaus | 03 mei 2022
Kantar neemt Blackwood Seven over
Kantar bereikte onlangs een overname-akkoord met Blackwood Seven dat zich richt op het meten van marketinginspanningen en –optimalisatie. Blackwood Seven is gevestigd in Kopenhagen. Met deze stap wil Kantar zijn positie als marktleider in het meten van marketing-ROI versterken. Blackwood Seven, in 2013 opgericht, is een leverancier van oplossingen voor marketingeffectiviteit en planning. De organisatie biedt wereldwijd...