MeMo² lanceert het Crossmedia Analytics Platform THX in België. Al eerder werd het platform succesvol geïntroduceerd op de Nederlandse markt met 1300 gemeten campagnes in 2020.
MeMo2 verwacht dat de adoptie van het crossmedia meetplatform THX in België zich vergelijkbaar snel zal ontwikkelen als in Nederland. Niet alleen willen steeds meer merken zelf de regie kunnen voeren over het succes van crossmedia advertising en marketing, ook zorgt covid-19 ervoor dat crossmedia-informatie zoveel mogelijk digitaal en dagelijks aangeleverd moet worden.
Qua functionaliteit zal het THX Platform in België identiek zijn aan dat van Nederland. Ook het gekoppelde THX Audience zal in België volledig representatief worden gemaakt aan de populatie van onze zuiderburen. Dit wordt gerealiseerd door een alliantie met drie bekende panelpartijen in België.
Naast het ondersteunen van merken vanuit Nederland, zal MeMo2 ook partnership zoeken met Belgische merken, media-exploitanten en mediabureaus. Dit als aanvulling op de input van het CIM (Belgische SKO) dat vooral in traditionele currencies voorziet, maar geen dagelijkse validatie biedt in het geïntegreerde effect van TV, radio, online video, (D)OOH, instore en bioscoopreclame op campagne -en merkniveau.
De uitrol van THX naar andere landen stopt niet bij België. Momenteel is THX actief met de ontwikkeling in een aantal andere landen.