MeMo2 en New Growth Strategies gaan intensief met elkaar samenwerken. MeMo2, dat onlangs werd overgenomen door Kantar, zal haar meettechnologie integreren in de dienstverlening van New Growth Strategies (deelneming van TBWA\). De samenwerking biedt grote merken verbetering, versnelling en vereenvoudiging van grootschalige merk- en marketingprojecten.
De informele samenwerking bestond al langer en begin 2021 werd de officiële samenwerking bekrachtigd. Door een flinke overlap aan klanten en de manier van samenwerken lag volgens partijen een meer formele vorm van coöperatie voor de hand. Met het inbrengen van de meettechnologie van MeMo2 wordt verdere dynamiek, transparantie en activatie aan de NGS-methodiek van OGSM (objective-goals-strategies-measure) toegevoegd.
Marc van Eck, co-founder van NGS zegt hierover: ‘We kunnen nu consumentengedrag en merkontwikkelingen niet alleen dagelijks monitoren, maar zien ook welke drivers, binnen media en marketing, daar het meest invloed op uitoefenen. Dat maakt het doelgericht versterken van merken tot een sneller en volledig data-gedreven proces. Bovendien blijft het bouwen van sterke merken echt mensenwerk. Dat is ook de sterkte van MeMo2’s THX platform met haar filosofie van people-centric measurement.’
Onlangs is gezamenlijk ook een specifiek nieuw product ontwikkeld om de kracht, relevantie en waarde van merken kort-cyclisch, feitelijk en transparant te kunnen vaststellen. De beweging van co-creatie en innovatie zal door deze partnership verder worden uitgebouwd.
Marcel Vogels, oprichter van MeMo2: ‘Onze visie is dat merken zelf de regie moeten nemen over hun commerciële toekomst. Transparantie van effecten op het merk en de onderliggende business is het sleutelwoord. Maar uiteindelijk moeten specialisten op de vloer ermee aan de slag om het merk continue te versterken.’