MeMo2 en Respondenten.nl starten strategische samenwerking

Door Jan Roekens | 07-10-2020

MeMo2 maakte vorige week de samenwerking bekend met kwalitatieve researchspecialist Respondenten.nl. De samenwerking zorgt er volgens de bureaus voor dat onderliggende consumenten-ervaringen, ideeën en percepties net zo geautomatiseerd, snel en gevalideerd kunnen worden gemeten als de meer kwantitatieve KPI’s rondom campagnebereik, contactfrequenties en brand-uplift. Een belangrijke rol in de samenwerking is weggelegd voor het MeMo2 Crossmedia Meetplatform THX.

Niet alleen wordt het onderliggende THX Audience verder uitgebreid met Respondenten.nl-panelleden, ook wil het THX Platform een verdere stap zetten in de kwalitatieve meetmarkt. Naast ‘harde’ THX-statistieken als crossmedia-bereik, contactfrequenties, bereikte doelgroepen, winkelbezoek en allerlei merk KPI-scores, wil THX nu ook onderliggende consumenten-ervaringen bieden en dieperliggende motivaties, gevoelens en percepties rondom vertoond gedrag.

Door de samenwerking kan Respondenten.nl en MeMo2 real-time kandidaten voor kwalitatief onderzoek identificeren, selecteren en uitnodigen. Het THX Platform nodigt die respondenten dan uit voor onderzoek door middel van mobiele pushberichtjes. Daarin kunnen respondenten direct worden uitgenodigd voor korte persoonlijke surveys en persoonlijke interviews via de mobiele camera of in een online (focus)groep.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?