Recentelijk heeft MeMo2 een nieuwe manier van realtime crossmediaal meten en optimaliseren geïntroduceerd. Nederlandse consumenten delen met de THX app continue crossmedia-exposure, shopping-gedrag en diepgaande inzichten. Consumenten helpen nu merken 24/7 om nog sterkere merken te worden.
Op 6 mei is bekend geworden dat het THX platform wordt uitgebreid met FLOW. FLOW biedt naast continue crossmediale regie ook AI gedreven voorspellingssoftware. Het proces is eenvoudig; menselijke interactie data uit THX stroomt niet alleen door dashboards voor direct overzicht, maar vloeit ook in econometrische en AI gestuurde modeleringssoftware. Door deze People Centric datastroom te gebruiken in geavanceerde voorspellingsmodules ontstaat direct een nieuwe revolutie op de Nederlandse Research en Analyticsmarkt.
Gedragsvoorspellingen zoals toekomstige verkoop-aantallen, switchgedrag, merk-overweging, loyaliteit en retentie heeft echt dagelijkse menselijke interactie data nodig om optimaal te kunnen fungeren. Daarnaast is die data en kennis ook nodig om allerlei scenario’s te kunnen inschatten en naspelen. Met THX is die data nu voor het eerst aanwezig. FLOW biedt daarin plug-and-play modules gericht op de optimalisatie van businessperformance en salesgroei, merksterkte, klantretentie, multichannel retailtraffic en media effectiviteit.
Daarmee komt FLOW tegemoet aan de wens van veel Nederlandse merken om commerciële voorspellingen sneller, betrouwbaarder, completer en relevanter te maken. Daarnaast hekelen merken het ad-hoc karakter van veel modeleringswerk.
Marcel Vogels (oprichter MeMo2) zegt hierover: Mensen zijn geen robots of willoze wezens. Dat is momenteel wel het uitgangspunt van Marketing Analytics. Hier worden verkoopveranderingen eenzijdige verklaard en toegewezen aan de hoeveelheid en mix van ingezette media-middelen. Maar mensen vertonen grillig consumptief gedrag en worden daarin ook beïnvloed door emoties, eerdere ervaringen, het sociale netwerk, feitelijke en gefragmenteerde media-exposure en uiteindelijk percepties. Elke dag weer. Moderne marketeers en growth hackers moeten dit enigma zien te ontcijferen. Met FLOW wordt voor het eerst in Nederland hier echt inhoud aan gegeven.
Helemaal onverwacht komt deze innovatie niet. In het afgelopen jaar heeft MeMo2 Nationale en International erkenning ontvangen voor de leidende rol binnen de toepassing van Artifical Intelligence bij effectvoorspelling. MeMo2 is in Nederland Research en Analytics Bureau van het jaar (MOA) en Europa’s Grand Prix winnaar voor Research Excellence (IAB Europe Research).
Bron: Persbericht MeMo2, 6 mei 2020