MeMo2 lanceert in Nederland en België het THX Shopper Analytics-platform. Het geautomatiseerde platform monitort real-time en 24/7 het (cross)media, consumptie en verplaatsingsgedrag onder een representatieve groep van ruim 10.000 ‘connected’ consumenten.
Na de eerste succesvolle toepassingen van het platform voor onder meer de grotere Nederlandse supermarktketens en non-food retailers, is de verwachting dat THX Shopper Analytics de nieuwe standaard wordt voor CPG-merken.
Het Shopper Analytics-platform omvat alle supermarkten, tankstations, treinstations, luchthavens en andere outlets, waardoor winkelbezoek, frequenties en journeys continu kunnen worden gevolgd. Ook digitale media en consumptiegedrag worden meegenomen waardoor resultaat van omnichannel-strategieën beter kan worden bepaald.
THX Shopper Analytics is een verbreding op het bestaande THX-platform dat in 2019 in Nederland werd geïntroduceerd. THX is een geïntegreerde oplossing voor het meten van real-time consumentengedrag en crossmedia reclame-effectiviteit en wil de onderliggende werking tussen media, merk, marketing, winkel- en salesprestaties vaststellen.
Inmiddels worden de gesprekken gevoerd over de verdere uitrol en ontwikkeling van het platform in de Benelux en andere Europese landen.
Marcel Vogels (oprichter MeMo2): ‘Door een representatieve en grote groep shoppers geautomatiseerd te kunnen monitoren in hun dagelijkse bestaan, ervaren CPG/FMCG-merken en retailers de effectiviteit van crossmedia-campagnes, promotionele acties, sportsponsoring, distributie, verpakking en instore investeringen. We bieden merken ook de mogelijkheid om in direct contact te treden met deze shoppers om zodoende een hechte relatie op te bouwen.’