Mobiel Centre Marktonderzoek (MCM), het grootste onafhankelijke veldwerkbureau van Nederland, breidt uit naar België. Hierdoor kan MCM als enige in de Benelux grootschalig face-to-face marktonderzoek uitvoeren. Inmiddels hebben ruim 130 interviewers in België toegezegd zich bij MCM aan te sluiten.
De lokale betrokkenheid wordt in België gegarandeerd dankzij een optimale spreiding van de interviewers over het land. Het veldwerkapparaat staat onder leiding van managing director Tim Seldeslachts, vanuit een nog te openen kantoor in België. Hij was tot begin 2020 manager operations bij Kantar België.
Algemeen directeur Harm Weber over de uitbreiding: ‘Wij zien dat er in de markt geen onafhankelijke partijen meer zijn die grootschalig face-to-face onderzoek kunnen uitvoeren. Voor bureaus is het te kostbaar om zelf een interviewkorps te onderhouden. Wij willen voor al deze bureaus de onafhankelijke partij zijn die dat in de Benelux uitvoert. Wij focussen ons al enkele jaren op deze positie in de markt en dat blijkt een goede.’