Nielsen brengt consumentenonderzoek onder in NielsenIQ
Door Jan Roekens | 04-11-2020
Nielsen zal vanaf begin volgend jaar de naam NielsenIQ gebruiken voor consumentenonderzoek. Al eerder besloot Nielsen om het bedrijf op te splitsen in twee afzonderlijke entiteiten.
Het deel Nielsen Global Consumer Business wordt per januari 2021 een zelfstandig bedrijf en draagt dan de naam NielsenIQ.
Nielsen Global Media zal zich richten op mediamarktgegevens, terwijl NielsenIQ data en inzichten wil geven over producten en retailersectoren.
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Bureaus | 12 januari 2023
Trendrapport 2022: onderzoekbranche scoort bijna 9% meer omzet
Bij de presentatie van het Trendrapport 2021, begin 2022, hadden we nog last van de pandemieperikelen. Maar die perikelen wisselden wel van eigenaar en zo kwamen we terecht in een jaar met oorlog en inflatie. Waar de bureaus het jaar 2021 goed doorstonden, was het afwachten wat 2022 zou brengen. Goed nieuws, want het Trendrapport...
Bureaus | 10 mei 2022
The Data Agency neemt Global Group over
The Data Agency kondigt afgelopen week de overname aan van het business-to-consumer marketingonderdeel van Dun & Bradstreet in Duitsland. De overgenomen organisatie biedt oplossingen voor analyse, hosting services, KYC (Know Your Customer) en marketing. Tot de merken van The Data Agency horen EDM, Human Inference, GeoMarktprofiel en Invenna. Frank de Beun, Chief Executive Officer bij...
Bureaus | 03 mei 2022
Kantar neemt Blackwood Seven over
Kantar bereikte onlangs een overname-akkoord met Blackwood Seven dat zich richt op het meten van marketinginspanningen en –optimalisatie. Blackwood Seven is gevestigd in Kopenhagen. Met deze stap wil Kantar zijn positie als marktleider in het meten van marketing-ROI versterken. Blackwood Seven, in 2013 opgericht, is een leverancier van oplossingen voor marketingeffectiviteit en planning. De organisatie biedt wereldwijd...