Ronald Jansen heeft DVJ Insights verlaten voor de oprichting van een marketingadviesbureau. Dat doet hij samen met Rob Revet en Ed Borsboom onder de naam Mark Stronger. Het bureau gaat bedrijven ondersteunen bij het ontwikkelen en implementeren van marketing- en merkstrategie die aantoonbaar bijdraagt aan business kpi’s.
Om bedrijven te ondersteunen bij het ontwikkelen en implementeren van winnende marketing- en merkstrategie ontwikkelde Mark Stronger een integrale aanpak met een unieke benchmark en scan. Met de Nationale Marketing Benchmark kunnen bedrijven zich op een groot aantal kenmerken vergelijken met winnende merken. Deze benchmark, waar klanten van het bureau kosteloos aan deelnemen, vormt ook een belangrijk onderdeel van Mark Stronger GO!. Dat is een scan waarbij wordt geanalyseerd waar ruimte zit voor groei in business kpi’s, gegeven de merkkracht en de sterkten en zwakten in de eigen marketingorganisatie, en hoe je die groei kunt realiseren.
Ronald Jansen was tot voor kort partner van DVJ Insights, dat hij mede heeft opgericht: ‘Vanuit DVJ Insights deed ik jarenlang onderzoek naar hoe marketing in Nederland is georganiseerd. Het gaf me veel inzicht in wat winnende marketeers anders doen. Dat was ook de inspiratiebron voor onze Nationale Marketing Benchmark en Mark Stronger GO!. Ons einddoel is om van marketing weer een winnende professie te maken. Mark Stronger kun je daarom ook lezen in de gebiedende wijs: versterk je marketing, bouw een sterk merk en maak zo je business sterker.’
Jansen behoudt wel zijn aandeel DVJ Insights, maar Lucas Hulsebos voert vanaf nu de directie. In Adformatie zegt hij dat hij al een tijdje bezig was met het optuigen van het nieuwe bureau en dat hij overwoog om het als bureaulabel onder DVJ te hangen, ‘maar het mag klanten niet in de weg zitten om zaken te doen met andere onderzoeksbureaus. Daarom opereert Mark Stronger volledig zelfstandig.’