Burat Research & Strategy, het Amsterdamse kwalitatieve onderzoeksbureau van Sabine Rats en Wim Buedts, heeft met een aantal buitenlandse bureaus een nieuw Europees netwerk van kwalitatieve onderzoekbureaus opgericht.
Het initiatief krijg de naam QualCollective en bestaat uit bureaus uit Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië en de UK.
QualCollective wil zich positioneren als een slim en agile netwerk van boutique-bureaus, met een focus op kwalitatief (online) onderzoek en affiniteit met innovatie-onderzoek.
Het netwerk wil expert-onderzoek aanbieden in de Europese keymarkets, vanuit een lokale invalshoek, gecombineerd met gedeelde inzichten en gemeenschappelijke waarden, en er wordt volop ingezet op de mogelijkheden van technologie.
QualCollective richt zich met zijn expertise vooral op onderzoekstrajecten binnen de context van duurzaamheid, diversiteit en ‘quality of living’.
De pay-off van het initiatief is ‘Small can be mighty’, met een knipoog richting grote netwerkbureaus.
www.qualcollective.com