Factcheckers weg – wat betekent dat voor de adverteerder?
‘Het gaat ons om de vrije meningsuiting en het tegengaan van censuur’, zegt Mark Zuckerberg, en daarmee verdwijnen de factcheckers van Meta, en werpen de vrijwilligers van de community notes voortaan een blik op Facebook en Instagram. Grote vraag in marketingland: wat betekent dit voor adverteerders? Kiezen ze voor ethiek of voor bereik? ▼ De…
Insightsprofessionals positief over AI, maar minder over diversiteit
Wat waren volgens insightsprofessionals de belangrijkste trends en ontwikkelingen in 2024 en wat zijn de verwachtingen voor 2025? MI Network zette er een Eindejaarsonderzoek voor op, met veel nadruk op de rol van ZZP’ers en de verwachtingen voor 2025. 50% van de professionals verwacht groei in omzet en personeel. ▼ De insights-sector is natuurlijk enorm…
De wereldwijde branche kijkt vooruit. Wat gaan we beleven in 2025?
Crispin Beale, CEO van Insight250, tekende in december de meningen op van branchegenoten uit de hele wereld over het jaar 2024. We zijn inmiddels aan het nieuwe jaar begonnen dus is de vraag op zijn plaats: ‘Wat worden de belangrijkste innovaties en ontwikkelingen in 2025?’ Crispin Beale zorgde weer voor een overzicht. We maakten een…
Léonie Koning nieuwe Global Commercial Director van DVJ Insights
DVJ Insights heeft Léonie Koning benoemd tot Global Commercial Director. Zij is per 1 januari begonnen. Ze werkte als CEO bij mediabureau Initiative Nederland en later als President van Initiative EMEA. ▼ Met de benoeming van Koning wil DVJ verder streven naar de integratie van wereldwijde activiteiten, klantrelaties versterken en voortdurende groei in marktonderzoek en…
Podcastserie Snoek op Zolder, in gesprek met AI-startups
Ontwikkelen en behouden van een goed kennisniveau over AI is noodzakelijk voor Nederland. Maar waar staan we met AI? In de podcastserie Snoek op Zolder van Nationaal Innovatie Centrum Artificial Intelligence en de NL AIC ging Hennie Huijgens het afgelopen jaar in gesprek met startups die hun ervaringen met de praktijk van AI delen. ▼…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Gerben Huijgen Country Manager Ipsos I&O Nederland
Het management van Ipsos Global heeft gisteren bekendgemaakt dat Gerben Huijgen (foto) met onmiddellijke ingang de taak op zich neemt van Country Manager Ipsos I&O Nederland. Daan Versteeg verlaat die post, die hij samen met Huijgen sinds de fusie begin dit jaar bekleedde. ▼ Shane Farrell, CEO EMEA, zegt over de benoeming: ‘Gerben zal toezicht…
Henk Meurs Algemeen Directeur a.i. van Panteia, MuConsult en Revnext
Panteia, MuConsult en Revnext kondigen de benoeming aan van Henk Meurs (foto) tot Algemeen Directeur a.i. van de groep. Henk Meurs volgt Jan-Willem Siebers op, die na acht jaar besloten heeft een nieuwe uitdaging aan te gaan. ▼ De drie organisaties zijn werkzaam op het gebied van mobiliteit, transport, brede welvaart en cybersecurity. Over zijn…
Aanmelden Insight Scientist 2025 van start – thema is influencer marketing
Jaarlijks reikt het Data & Insights Network vakprijzen uit. Dat gebeurt in 2025 op 26 juni. De komende maanden zijn tal van jury’s bezig met de beoordeling van bureaus, bedrijven en professionals, en dat geldt ook voor de Insight Scientist-award. Aanmeldingen voor die prijs zijn vanaf nu welkom. Thema komend jaar is ‘influencer marketing’. ▼…
HIG brengt formeel bod uit op Kantar Media
Het blijft onrustig rond de mogelijke overname van Kantar Media. Nu is het pivate equity-onderneming HIG Europe dat een formeel bod uitbrengt, zo meldt Sky News. Het bod, dat door de bronnen van Sky wordt omschreven als ‘serieus en geloofwaardig’, wordt beschouwd als het enige dat tot nu toe op tafel ligt. ▼ HIG is…
‘Mensen in de zorg begrijpen niet wat AI eigenlijk is’
Sigrid Berge van Rooijen (foto) ondersteunt zorgorganisaties bij de implementatie van AI. Ze legt uit wat de obstakels en kansen zijn, en vooral waarom de sector niet langer om AI heen kan. ‘AI is niet altijd dé oplossing, maar wel een deel van oplossingen in de zorg.’ ▼ Op jonge leeftijd maakte Sigrid Berge van…
Nielsen meet crossmediaal advertenties op TikTok
TikTok kondigt samenwerking aan met Nielsen om advertentiecampagnes te meten over digitale kanalen, connected TV (CTV) en traditionele lineaire TV. Nielsen zegt dat het noodzakelijk is betrokkenheid van kijkers op TikTok te meten, want gebruikers zitten op verschillende platforms en apparaten. ▼ Het onderzoeksbureau gebruikt voor de meting de tool Nielsen ONE, speciaal ontwikkeld voor…
Ipsos brengt toch geen bod uit op Kantar Media
Vorige week konden we nog berichten dat Ipsos voornemens was om een bod uit te brengen op Kantar Media, een paar dagen later deelt Ipsos mee geen overnameplannen meer te hebben. ▼ Ipsos zei in eerste instantie dat er besprekingen gaande waren en dat er een bod werd overwogen, maar eind vorige week kwam er…