Kom op 7 november naar het 7de Data & Analytics Congres!
Volgende week donderdag 7 november organiseert het Data & Insights Network in Utrecht de 7de editie van het Data & Analytics Congres (DAC). Het jaarlijkse evenement brengt honderden data-experts uit allerlei sectoren bijelkaar. Hoofdonderwerp dit jaar is waarde creëren met data-analyse, vooral voor marketing en merken. e opkomst van big data en de toenemende digitalisering…
Nieuwe raad van bestuur bij Dynata
Dynata heeft een nieuwe raad van bestuur benoemd, met onder anderen voormalig Nielsen-chief-executive Mitch Barns en ex-Kantar’s chief-executive voor Amerika Manish Bhatia. Het kantoor van de Europese tak van Dynata is gevestigd in Rotterdam. ▼ De nieuwe raad van bestuur bestaat uit vertegenwoordigers van drie van de grootste aandeelhouders van Dynata: Bain Capital, BlackRock Financial…
FD Gazellen voor DVJ Insights en Markteffect
Het Financieele Dagblad heeft ook dit jaar de FD Gazellen Awards uitgereikt aan Nederlandse bedrijven die over de afgelopen drie jaar een omzetgroei van tenminste 20% hebben gerealiseerd. Markteffect ontvangt voor de 11de keer de FD Gazelle voor snelst groeiende bedrijven van Nederland. DVJ Insights ontvangt de award voor de 7de keer. ▼ Al sinds…
Nominaties DDMA Customer Data Awards 2024 bekend
De genomineerden voor de DDMA Customer Data Awards zijn bekend. In de categorie Innovation strijden FrieslandCampina Professional, Intergamma, Rituals en viaBOVAG.nl om de winst. Op 28 november worden de winnaars bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT. ▼ De DDMA Customer Data Awards worden dit jaar voor de 18de keer uitgereikt en ze gaan naar organisaties die het managen…
Bilendi neemt UX-recruitmentspecialist Tandemz over
Bilendi & respondi heeft het Franse bedrijf Tandemz overgenomen, dat gespecialiseerd is in de werving en selectie van UX-testers. Bilendi heeft panels in nagenoeg heel Europa. ▼ Bilendi & respondi verzamelt data van consumenten en professionals en heeft meer dan 400 mensen in dienst in kantoren in België, Zweden, Finland, Denemarken, Zwitserland, Nederland en Marokko….
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
‘De in-companytraining van het D&IN biedt een goede mix van theorie en praktijk’
Voor de professionals van Markteffect verzorgt het Data & Insights Network Academy in-companytrainingen. Chantal Vousten (foto), HR-verantwoordelijke binnen Markteffect, vertelt wat deze trainingen opleveren. ‘De trainers kunnen zich perfect verplaatsen in wat onze medewerkers nodig hebben.’ ▼ Markteffect is een vooruitstrevend full-service marktonderzoekbureau dat continu streeft naar verbetering en innovatie. Dat doet het bedrijf onder…
Insights met video en AI in Oracle of Opinion
Nieuwe ontwikkelingen in Amerika. Het in Los Angeles gevestigde ‘next gen’ marktonderzoeksbureau Brox.AI heeft Oracle of Opinion gelanceerd, een platform dat geavanceerde AI combineert met consumentenreacties uit miljoenen video-interviews in twintig branches. ▼ Brox is opgericht door Hamish Brocklebank en Durgé Seerden, en het is een AI-aangedreven kwalitatieve merktracker die een steeds groter aantal merken…
CLEVER°FRANKE wordt onderdeel van ADC Consulting
Dataontwerp- en technologieconsultant CLEVER°FRANKE is overgenomen door ADC Consulting, adviesbureau op het gebied van data en AI. ‘Samen willen we organisaties helpen op een effectieve manier data en AI in te zetten voor strategische groei en transformatie.’ ▼ ADC ontwikkelt strategieën voor implementatie van data en AI binnen organisaties en bouwt systemen en algoritmes die…
‘Met data vergroten we de impact van ons aanbod’
De culturele sector staat (wederom) onder druk. Om het maatschappelijk belang ervan aantoonbaar te maken is onderzoek nodig, vertelt Fleur Howes Smith (foto), Coördinator Data & Insights bij het Rijksmuseum. ▼ Wat heb jij met data & insights? ‘In mijn studie communicatiewetenschap deed ik al veel onderzoek en paste ik veel statistieken toe. Daarnaast had ik…
Werving & selectie met een twist
Sta je open voor nieuwe carrièrekansen? Sluit je dan aan bij MI-network voor verschillende carrièremogelijkheden binnen marketing intelligence. Denk bijvoorbeeld aan rollen als Business Development Manager, Market Intelligence Specialist, Research Advisor of Teamlead. ▼ Hieronder staat een kleine greep uit het aanbod van MI-Network (meer informatie na doorklik op de functietitel). Het complete overzicht (inclusief korte…
Voetbal, data en design op het Data & Analytics Congres 2024
Wat hebben voetbal, data, insights en visualisatie met elkaar te maken? Op het aanstaande Data & Analytics Congres vertelt Esther Rookhuijzen (foto) van Jaaf Design samen Max de Vylder, Consultant bij FIFA, over hoe je data op voetbalgebied aantrekkelijk weergeeft – en impact laat maken. Wij spraken met Esther en legde haar wat vragen voor….
Greyhounds – oude bekenden ontmoeten, nieuwe ideeën opdoen
Binnen het Data & Insights Network bestaat een profgroep die zich tooit met de naam Greyhounds. Leden van de Greyhounds zijn professionals die na hun werkzame leven op het terrein van marktonderzoek, data en insights op de hoogte willen blijven van de ontwikkelingen in het vak, en het sociale aspect niet willen vergeten. ▼ Naast…