Actueel | 30 januari 2024
30 januari 2024

Uitbreiding certificering Miles Research met ISO 27701

Vanaf 1 januari is Miles Research ook ISO 27701 gecertificeerd. Het bureau, dat vaak inzet op innovatieve manieren van onderzoek, wil hiermee ook de kwalitatieve basis van het vak verder versterken. Miles Research ziet in het nieuwe certificaat een bewijs dat ‘wij ons enthousiasme voor marktonderzoek op een betrouwbare manier uitvoeren, met respect voor privacygevoelige…

Actueel | 30 januari 2024
30 januari 2024

Kaartverkoop voor MIE’24 gestart!

Op 13 en 14 maart 2024 presenteert het Data & Insights Network de state of the art van het vak tijdens de 22ste editie van het MIE. Wie de laatste trends en ontwikkelingen niet wil missen, bestelt nu tickets! Zet je schrap voor meer dan 80 sessies met topsprekers, prikkelende workshops, silent seminars, round tables…

Actueel | 25 januari 2024
25 januari 2024

Sensory Talk ‘Innovaties in Sensorisch Onderzoek’

Het Data & Insights Network nodigt leden en niet-leden uit voor een Sensory Talk op woensdag 31 januari aanstaande van 13.00 – 14.00 uur. De talk wordt gegeven door Daniëlle Dull, Senior Consultant bij EyeQuestion Software, die de nieuwste ontwikkelingen deelt in het sensorisch en consumentenonderzoek. De onderwerpen in de talk van Daniëlle Dull omvatten…

Actueel | 23 januari 2024
23 januari 2024

Hibou neemt Contenture over

PR-bureau Hibou, onderdeel van de MWM2-groep, heeft communicatiebureau Contenture overgenomen. Sandra Hofstede wordt de managing director van de nieuwe groep. Matthijs Rutten, oprichter van Hibou, is blij met de stappen. ‘Ik geloof dat een bureau zich om de zoveel jaar opnieuw moet uitvinden. Sinds de oprichting zijn we stormachtig gegroeid en deze overname luidt weer…

Actueel | 23 januari 2024
23 januari 2024

NMO benoemt Jacques Kuyf tot voorzitter

NMO stelt Jacques P.M. Kuyf aan als voorzitter van het nieuwe bestuur. Jacques Kuyf was in het verleden werkzaam bij een groot aantal mediabedrijven en reclamebureaus. Zo was hij CEO van onder meer FHV/BBDO en FD Mediagroep en voorzitter van NDP Nieuwsmedia. Het NMO-bestuur is met zijn aanstelling op volle sterkte. Kuyf heeft tal van…

Actueel | 18 januari 2024
18 januari 2024

Marug Marketing Conference op 12 maart a.s.

Dit jaar wordt voor de 35ste keer de MARUG Marketing Conference gehouden. Op 12 maart zullen studenten en bedrijven met affiniteit voor marketing samenkomen in Euroborg in Groningen. Tijdens het congres zullen deelnemers zich bezighouden met actuele marketingvraagstukken en hierover actief ideeën uitwisselen. De MARUG Marketing Conference is het grootste studentenmarketingcongres van Nederland met jaarlijks…

Actueel | 18 januari 2024
18 januari 2024

Data & Insights Awards 2024 – je hebt nog even om je nominaties door te geven!

Ook dit jaar reikt het Data & Insights Network weer awards uit. Het zijn dé vakprijzen voor inspirerende en toonaangevende data & insights professionals, bureaus en bedrijven die het verschil maken in ons vakgebied. En dat verschil kun jij mede bepalen door je nominaties voor een van de awards door te geven. Maar wees er…

Actueel | 11 januari 2024
11 januari 2024

YouGov neemt CPS GfK over

Consumentenonderzoeksbureau YouGov heeft de consumer panel services-activiteiten van GfK (CPS GfK) overgenomen. CPS GfK verzamelt aankoopgegevens van huishoudens in Europa. De deal past in YouGov’s langetermijngroeistrategie. Het bureau wil de aanwezigheid in de FMCG-sector vergroten. De overname breidt het aanbod van YouGov in de Europese FMCG- en retailsectoren uit. CPS GfK brengt panels uit 18…

Actueel | 09 januari 2024
09 januari 2024

SWOCC presenteert Purpose Oriëntatie

Communicatiespecialisten Esther Overmars en Amber Kouwen deden voor SWOCC onderzoek naar purpose-oriëntatie aan de hand van een literatuuronderzoek en diepte-interviews met 12 experts. De publicatie op basis van het onderzoek wordt op 16 januari gepresenteerd in de Doelenzaal (Universiteitsbibliotheek UvA, Amsterdam). ‘Purpose’ maakte het afgelopen decennium een opvallende opmars in marketing. De laatste jaren klinkt…

Actueel | 09 januari 2024
09 januari 2024

Markteffect gaat joint venture aan met The Relevance Group

De Markteffect Research Group (die bestaat uit Markteffect en Direct Research) gaat een joint venture aan met The Relevance Group uit Duitsland. Dat past volgens de groep binnen de ambitie om de dienstverlening uit te breiden door meer gebruik te maken van data-science, marketingtechnologie en AI. Markteffectdirecteur Hesam Fahimi zegt over de joint venture: ‘Zo…

Actueel | 09 januari 2024
09 januari 2024

Ipsos Nederland en I&O gaan samen

Om volop in te kunnen spelen op ontwikkelingen, zowel in de publieke als private sector, neemt Ipsos Nederland I&O Research over. Gisteren kondigden de twee bureaus aan in Nederland vanaf nu verder te gaan onder de naam Ipsos I&O. Sinds de oprichting in 1996 heeft I&O Research sterke relaties opgebouwd met opdrachtgevers op alle niveaus…

Actueel | 09 januari 2024
09 januari 2024

Gaat Kantar zijn mediatak verkopen?

Kantar Media staat mogelijk in 2024 te koop voor ‘maar liefst 1 miljard pond’, zo bericht Sky News. De zender baseert zich op bronnen in de City of London. Bain Capital, de meerderheidsaandeelhouder van Kantar, zou intussen investeringsspecialisten hebben gevraagd toezicht te houden op het verkoopproces. De vorige meerderheidsaandeelhouder, WPP, stemde 4,5 jaar geleden in…

Ook de laatste bytes ontvangen?