Actueel | 29 juli 2025
29 juli 2025

Kantar wint Britse Innovation Award voor crossmediaplatform THX

Kantar ontving op 17 juli jl. de prestigieuze Innovation of the Year-award tijdens de AURA Insights Awards in Londen. De prijs werd toegekend voor het in Nederland ontwikkelde product LIFT+ powered by THX dat real-time crossmedia- en shoppermetingen mogelijk maakt. ▼ De AURA Insights Awards worden jaarlijks uitgereikt tijdens een exclusief evenement in de Kia…

Actueel | 01 juli 2025
01 juli 2025

Inzichten, technologieën en strategieën op het komende Data & Analytics Congres

Op 13 november 2025 organiseert het Data & Insights Network de achtste editie van het Data & Analytics Congres, speciaal voor de data engineer, business analyst, data-scientist, consultant of product owner die de nieuwste inzichten, technologieën en strategieën op het gebied van data, AI en innovatie wil leren kennen. ▼ Naast keynotes biedt het programma verschillende soorten sessies – van…

Actueel | 01 juli 2025
01 juli 2025

D&IN Awards – ‘Wacht niet tot er een vraag komt, maar pak gewoon je rol’

Afgelopen donderdag vond in Zandvoort de finale plaats van de jaarlijkse strijd om de Data & Insights Awards. Voor Daily Data Bytes sprak Ellen Nap na afloop met de winnaars uit de zeven categorieën. ▼ Dit keer vieren ze de winst uitbundig, zegt managing director Boj Nefkens van Markteffect. Ze wonnen de Award voor Data…

Actueel | 26 juni 2025
26 juni 2025

Markteffect is Data & Insights Bureau van 2025

Markteffect is vanavond bij de uitreiking van de Data & Insights Awards uitgeroepen tot Data & Insights Bureau van het jaar. De prijs voor Data & Insights Organisatie van 2025 is uitgereikt aan Friesland Campina. Tijdens de feestelijke uitreiking in Zandvoort, bij de 18de editie van de jaarlijkse vakprijzen van het Data & Insights Network,…

Actueel | 26 juni 2025
26 juni 2025

EFAMRO Open Meeting on data quality in research

EFAMRO is organizing an Open Meeting on Monday, 14 July, from 14:30 to 16:00 BST. This meeting will focus on the critical topic of data quality in research, exploring how we can strengthen standards and practices across the sector. ▼ EFAMRO is honoured to welcome two outstanding speakers: 🔹 Florian Kögl Founder and CEO of ReDem®,…

Actueel | 17 juni 2025
17 juni 2025

Tweede ronde AiNed InnovatieLabs bijna van start

De tweede ronde van de AiNed InnovatieLabs komt eraan. Een kans voor innovatieve mkb’ers, startups, scale-ups, kennisinstellingen, grote ondernemingen en maatschappelijke organisaties om samen te werken aan AI-oplossingen die Nederland verder brengen. ▼ Een AiNed InnovatieLab is een samenwerkingsverband waarin marktbehoeften, technologie en kennis samenkomen. In korte, gerichte innovatietrajecten wordt gewerkt aan nieuwe AI-producten, -diensten…

Actueel | 12 juni 2025
12 juni 2025

Nederlandse winnaar bij European Design Awards 2025

Het Nederlandse data- en designbureau CLEVER°FRANKE, onderdeel van ADC Consulting, is tijdens de European Design Awards 2025 in Ljubljana uitgeroepen tot Agency of the Year. De jury prees het werk van CLEVER°FRANKE om het voortdurend herdefiniëren van de rol van design in een datagedreven wereld. ▼ Naast de hoofdprijs viel CLEVER°FRANKE nog drie keer in…

Actueel | 03 juni 2025
03 juni 2025

De hoogtepunten van MIE 2025 online in juni!

Na twee succesvolle MIE-dagen in de rijtuigenloods in Amersfoort, biedt het Data & Insights Network een laatste kans om de meestgewaardeerde sessies van MIE 2025 nog eens te beleven. In de maand juni kun je de topsessies van MIE 2025 volgen als webinars, en dat begint vandaag al! Ontdek nieuwe inzichten over AI, data-analyse, consumentengedrag…

Actueel | 13 mei 2025
13 mei 2025

AI in Practice: Beyond the Hype

How can organizations apply AI in a meaningful way, without getting lost in buzzwords and theoretical promises? During an event on May 20 real-world applications of AI will be explored – with inspiring cases from organizations that are already making an impact through machine learning, smart algorithms, and data-driven decision making. The event is organized…

Actueel | 08 mei 2025
08 mei 2025

Symposium 2025 | The Value of Influencers for Building Brands | 22 mei

Op donderdag 22 mei organiseert het Data & Insights Network het jaarlijkse Insights Scientist Symposium. In één middag krijg je frisse inzichten over influencer marketing van topnamen uit wetenschap en praktijk. ▼ Wat werkt écht? Hoe bouw je merken via influencers? En wat is de rol van AI en virtuele persoonlijkheden Laat je inspireren in zes…

Actueel | 06 mei 2025
06 mei 2025

Webinar: The Future of Market Research: Faster, Smarter, Automated | 14 mei


On Wednesday, May 14, the Data & Insights Network is hosting a short, practical webinar on how AI and data are changing the way we do market research. Automation, predictive analytics, and smarter workflows are no longer just ideas — they’re already reshaping how insights are gathered and used in real business decisions. ▼ We’ll…

Actueel | 01 mei 2025
01 mei 2025

Webinar on measuring emotions

Emotional responses are playing an increasingly vital role in brand strategy and research. Emotions are not only powerful drivers of consumer behaviour but are also remembered more vividly than neutral experiences. But how can we accurately measure them? ▼ DVJ Insights is pleased to invite you to an exclusive webinar in collaboration with the University…

Ook de laatste bytes ontvangen?