Nederlandse winnaar bij European Design Awards 2025
Het Nederlandse data- en designbureau CLEVER°FRANKE, onderdeel van ADC Consulting, is tijdens de European Design Awards 2025 in Ljubljana uitgeroepen tot Agency of the Year. De jury prees het werk van CLEVER°FRANKE om het voortdurend herdefiniëren van de rol van design in een datagedreven wereld. ▼ Naast de hoofdprijs viel CLEVER°FRANKE nog drie keer in…
De hoogtepunten van MIE 2025 online in juni!
Na twee succesvolle MIE-dagen in de rijtuigenloods in Amersfoort, biedt het Data & Insights Network een laatste kans om de meestgewaardeerde sessies van MIE 2025 nog eens te beleven. In de maand juni kun je de topsessies van MIE 2025 volgen als webinars, en dat begint vandaag al! Ontdek nieuwe inzichten over AI, data-analyse, consumentengedrag…
AI in Practice: Beyond the Hype
How can organizations apply AI in a meaningful way, without getting lost in buzzwords and theoretical promises? During an event on May 20 real-world applications of AI will be explored – with inspiring cases from organizations that are already making an impact through machine learning, smart algorithms, and data-driven decision making. The event is organized…
Symposium 2025 | The Value of Influencers for Building Brands | 22 mei
Op donderdag 22 mei organiseert het Data & Insights Network het jaarlijkse Insights Scientist Symposium. In één middag krijg je frisse inzichten over influencer marketing van topnamen uit wetenschap en praktijk. ▼ Wat werkt écht? Hoe bouw je merken via influencers? En wat is de rol van AI en virtuele persoonlijkheden Laat je inspireren in zes…
Webinar: The Future of Market Research: Faster, Smarter, Automated | 14 mei
On Wednesday, May 14, the Data & Insights Network is hosting a short, practical webinar on how AI and data are changing the way we do market research. Automation, predictive analytics, and smarter workflows are no longer just ideas — they’re already reshaping how insights are gathered and used in real business decisions. ▼ We’ll…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Webinar on measuring emotions
Emotional responses are playing an increasingly vital role in brand strategy and research. Emotions are not only powerful drivers of consumer behaviour but are also remembered more vividly than neutral experiences. But how can we accurately measure them? ▼ DVJ Insights is pleased to invite you to an exclusive webinar in collaboration with the University…
Juryrapporten genomineerden Data & Insights Awards
Vorige week konden we bekendmaken wie er dit jaar genomineerd zijn voor de Data & Insights Network Awards 2025. Bij elke award hoort een jury en uiteraard een juryrapport waarin de speciale kwaliteiten van de genomineerden naar voren komen. We zetten de jury-oordelen allemaal op een rij. ▼ Genomineerd voor Data & Insights Bureau van…
Symposium 2025: The Value of Influencers for Building Brands
Influencermarketing is niet meer weg te denken uit de marketingwereld. Maar hoe effectief is deze vorm van marketing nu echt? En welke keuzes leveren daadwerkelijk rendement op? Tijdens het jaarlijkse Insights Scientist Symposium – op 22 mei a.s. – gaan toonaangevende wetenschappers én praktijkexperts in op de nieuwste inzichten rondom influencermarketing. ▼ Van ROI tot AI…
Genomineerden Data & Insights Awards 2025 bekend
Ook dit jaar reikt het Data & Insights Network prijzen uit aan toonaangevende data & insights professionals en aan bureaus en bedrijven. De vakjury’s hebben voor elke award drie genomineerden voorgedragen. Bij Bureau van het jaar zijn dat Ipsos I&O, Markteffect en The Conversation Studio, en bij Data & Insights organisatie FrieslandCampina, Perfetti van Melle…
Praktische toepassingen op het Nederlandse AI Congres 2025
Op woensdag 23 april a.s. vindt het Nederlandse AI Congres 2025 plaats, in DeFabrique in Maarssen, georganiseerd door de AI Coalitie 4 NL. Het congres wil de ontmoetingsplek zijn voor beleidsmakers, ondernemers, onderzoekers en professionals die werken aan de ontwikkeling en toepassing van kunstmatige intelligentie in Nederland. ▼ Onder het thema ‘Aan de slag met…
Verander gedrag met het COM-B model
Waarom is gedrag veranderen zo lastig? Zelfs als mensen gemotiveerd zijn, komen ze vaak niet in beweging. En toch is gedrag bepalend voor het succes van producten, campagnes en interne veranderingen. Daarom organiseert Beautiful Lives op vrijdag 2 mei een gratis masterclass met als titel ‘Verander gedrag met het COM-B model’. ▼ De masterclass is bedoeld…
Education Day Program – Business Model Shifts on Data & Analytics & Marketing
Data & Insights Network is delighted to invite you to the second Education Day, which will take place on April 17, 2025, in Amsterdam. This inspiring afternoon will focus on data analytics and its pivotal role in shaping successful marketing strategies. Given the number of international attendees, the Education Day will be conducted in English….