Creativiteit in marketing en merkcommunicatie op SWOCC Symposium
Op donderdag 6 februari 2025 organiseert SWOCC in de middag het jaarlijkse SWOCC Symposium. Het symposium staat in het teken van creativiteit in marketing en merkcommunicatie en het wordt gehouden bij Crea in Amsterdam. Vooraanstaande academici en creatieve professionals delen er de nieuwste inzichten en praktijkervaringen. ▼ Hoogtepunten van het programma zijn: Creativiteit in de…
Ipsos I&O Festival: Beter door anders
Sinds januari 2024 zijn Ipsos en I&O Research één. Reden om het éénjarig bestaan te vieren met een event: het Ipsos I&O Festival: Beter door Anders! Op de middag van donderdag 30 januari a.s. wil de organisatie laten zien wat de kracht is van de combinatie, en dat gebeurt in de Tolhuistuin in Amsterdam. ▼…
Aanmelden Insight Scientist 2025 van start – thema is influencer marketing
Jaarlijks reikt het Data & Insights Network vakprijzen uit. Dat gebeurt in 2025 op 26 juni. De komende maanden zijn tal van jury’s bezig met de beoordeling van bureaus, bedrijven en professionals, en dat geldt ook voor de Insight Scientist-award. Aanmeldingen voor die prijs zijn vanaf nu welkom. Thema komend jaar is ‘influencer marketing’. ▼…
MIE’25 – Revolutionising data & insights
Op 18 en 19 maart 2025 vindt in Amersfoort MIE’25 plaats. Het jaarlijkse evenement van het Data & Insights Network heeft gekozen voor een nieuwe locatie. Niet meer de Jaarbeurs in Utrecht maar de Rijtuigenloods in Amersfoort. Het thema van MIE’25 is ‘Revolutionising Data & Insights: The transformative power of generative AI.’ ▼ De nieuwe…
Training voor marketeers: ‘Van data naar commerciële besluitvorming’
Marketeers zien vaak door de bomen het KPI-bos niet meer. Er is meer data beschikbaar dan je kunt verwerken. Hoe krijg je overzicht? Hoe stel je prioriteiten? Het Data & Insights Network organiseert daarom een tweedaagse training ‘Van data naar commerciële besluitvorming’. Docent is Robert van Ossenbruggen. ▼ Het programma van de training is als volgt: Deel…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Unravel Research wint opnieuw FD Gazellen Award
Voor het vijfde jaar op rij heeft Unravel Research de FD Gazellen Award in ontvangst mogen nemen. De FD Gazellen Award wordt jaarlijks uitgereikt door het Financieele Dagblad aan snelgroeiende ondernemingen die zich onderscheiden door hun sterke groei. ▼ ‘Voor Unravel Research is dit een bijzondere erkenning van onze continue bedrijfsontwikkeling en marktpositie’, zegt mede-oprichter Tim…
Primera, NS International en KLM winnen DDMA Experimentation Heroes 2024
DDMA maakte afgelopen week bekend welke organisaties tot DDMA Experimentation Heroes 2024 zijn uitgeroepen. Primera, NS International, KLM en Mepal gaan met de winst naar huis, in respectievelijk de categorieën Conversie, Experimentation Culture en Beyond Web. ▼ Volgens de jury viel Primera’s case op door zijn klantgerichte aanpak, grondig gebruikersonderzoek, sterke samenwerking en robuuste datavalidatie,…
Word Chief Data Officer – dé spilfunctie om je organisatie datagestuurd te maken
De Chief Data Officer (CDO) en CDO office is dé nieuwe spilfunctie. Als strategisch business partner is de CDO onmisbaar om de organisatie te transformeren tot een datagestuurde organisatie. Speciaal voor deze strategische businessfunctie heeft het Data & Insights Netwerk in samenwerking met Outvie de leergang Chief Data Officer ontwikkeld. ▼ De opleiding is speciaal…
Data Analytics Congres 2024 – succesvol event over kennis én toepassingen van data & insights
Afgelopen donderdag 7 november vond in Liemès in Utrecht de zevende editie plaats van het Data Analytics Congres (DAC), georganiseerd door het Data & Insights Network (D&IN). Het jaarlijkse evenement wil de laatste ontwikkelingen laten zien op het vakgebied. Dat het onderwerp aanslaat bleek wel uit de hoge opkomst. Honderden deelnemers in een uitverkocht Liemès…
Kom op 7 november naar het 7de Data & Analytics Congres!
Volgende week donderdag 7 november organiseert het Data & Insights Network in Utrecht de 7de editie van het Data & Analytics Congres (DAC). Het jaarlijkse evenement brengt honderden data-experts uit allerlei sectoren bijelkaar. Hoofdonderwerp dit jaar is waarde creëren met data-analyse, vooral voor marketing en merken. e opkomst van big data en de toenemende digitalisering…
FD Gazellen voor DVJ Insights en Markteffect
Het Financieele Dagblad heeft ook dit jaar de FD Gazellen Awards uitgereikt aan Nederlandse bedrijven die over de afgelopen drie jaar een omzetgroei van tenminste 20% hebben gerealiseerd. Markteffect ontvangt voor de 11de keer de FD Gazelle voor snelst groeiende bedrijven van Nederland. DVJ Insights ontvangt de award voor de 7de keer. ▼ Al sinds…
‘Datagestuurde innovatie noodzaak voor FMCG’
Op het Data & Analytics Congres 2024 van 7 november a.s. komen Nestlé en LatentView laten zien hoe AI en machine learning innovatie aanzienlijk kunnen versnellen en verbeteren. Volgens Sanjay Annadate (foto) van LatentView is dat een absolute noodzaak. ▼ Tijdens het Data Analytics Congres in 2023 demonstreerde Sanjay Annadate, vicepresident van analyticsleverancier LatentView, hoe…