SMART en SENSORY: kennisuitwisseling in beweging
De data- en insightssector staat niet stil. AI verandert hoe we vragenlijsten ontwikkelen en analyseren, terwijl nieuwe technologieën steeds meer inzicht geven in consumentengedrag en beleving. Tegelijk groeit de aandacht voor datakwaliteit, transparantie en de rol van zintuiglijke ervaringen in productontwikkeling. ▼ Binnen Data & Insights Network bieden de expertgroepen SMART (Survey Methods, Analytics, Research…
ESOMAR Awards belichten de toekomst van data en marktonderzoek
Vandaag worden tijdens het jaarlijkse ESOMAR Congress in Praag de ESOMAR Awards uitgereikt. Deze prijzen staan internationaal bekend als een graadmeter voor vernieuwing in marktonderzoek en tonen hoe data en insights zich ontwikkelen in een tijdperk van snelle technologische verandering. ▼ De genomineerde projecten laten zien hoe AI, automatisering en culturele inzichten steeds vaker samenkomen…
Customer Journeys en Persona’s inzetten: effectief en duurzaam
Op 6 oktober organiseert het Data & Insights Network in Amsterdam de training Customer Journey Advanced. Tijdens deze dag gaan deelnemers aan de slag met bestaande customer journeys en persona’s, die kritisch beoordeeld en verder uitgewerkt worden. Het doel: tot een sterk product komen én zorgen dat de juiste kennis en werkwijzen behouden worden binnen…
Leer alles over CRISP-DM tijdens deze trainingen!
In oktober, november en december kun je meedoen met twee trainingen over CRISP-DM, dé internationale standaard voor data science projecten, georganiseerd door Annemijn de Vries. Schrijf je snel in! ▼ Grip op Data Science Projecten met CRISP-DM Op 2 oktober leer je in één dag de internationale standaard voor data science projecten: CRISP-DM. Consultant Data Scientist Annemijn…
Sensory Symposium 2025 | The Sweet Spot – Where Sensory Science Meets Practice | 04 Nov
On Tuesday, November 4, Data & Insights Network invites you to the Sensory Symposium 2025 at Liemes in Utrecht. This one-day conference brings together researchers, professionals and industry leaders to explore the latest in sensory and consumer research. ▼ Under the theme The Sweet Spot – Where Sensory Science Meets Practice, you’ll gain fresh insights into…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Kantar wint Britse Innovation Award voor crossmediaplatform THX
Kantar ontving op 17 juli jl. de prestigieuze Innovation of the Year-award tijdens de AURA Insights Awards in Londen. De prijs werd toegekend voor het in Nederland ontwikkelde product LIFT+ powered by THX dat real-time crossmedia- en shoppermetingen mogelijk maakt. ▼ De AURA Insights Awards worden jaarlijks uitgereikt tijdens een exclusief evenement in de Kia…
Inzichten, technologieën en strategieën op het komende Data & Analytics Congres
Op 13 november 2025 organiseert het Data & Insights Network de achtste editie van het Data & Analytics Congres, speciaal voor de data engineer, business analyst, data-scientist, consultant of product owner die de nieuwste inzichten, technologieën en strategieën op het gebied van data, AI en innovatie wil leren kennen. ▼ Naast keynotes biedt het programma verschillende soorten sessies – van…
D&IN Awards – ‘Wacht niet tot er een vraag komt, maar pak gewoon je rol’
Afgelopen donderdag vond in Zandvoort de finale plaats van de jaarlijkse strijd om de Data & Insights Awards. Voor Daily Data Bytes sprak Ellen Nap na afloop met de winnaars uit de zeven categorieën. ▼ Dit keer vieren ze de winst uitbundig, zegt managing director Boj Nefkens van Markteffect. Ze wonnen de Award voor Data…
Markteffect is Data & Insights Bureau van 2025
Markteffect is vanavond bij de uitreiking van de Data & Insights Awards uitgeroepen tot Data & Insights Bureau van het jaar. De prijs voor Data & Insights Organisatie van 2025 is uitgereikt aan Friesland Campina. Tijdens de feestelijke uitreiking in Zandvoort, bij de 18de editie van de jaarlijkse vakprijzen van het Data & Insights Network,…
EFAMRO Open Meeting on data quality in research
EFAMRO is organizing an Open Meeting on Monday, 14 July, from 14:30 to 16:00 BST. This meeting will focus on the critical topic of data quality in research, exploring how we can strengthen standards and practices across the sector. ▼ EFAMRO is honoured to welcome two outstanding speakers: 🔹 Florian Kögl Founder and CEO of ReDem®,…
Tweede ronde AiNed InnovatieLabs bijna van start
De tweede ronde van de AiNed InnovatieLabs komt eraan. Een kans voor innovatieve mkb’ers, startups, scale-ups, kennisinstellingen, grote ondernemingen en maatschappelijke organisaties om samen te werken aan AI-oplossingen die Nederland verder brengen. ▼ Een AiNed InnovatieLab is een samenwerkingsverband waarin marktbehoeften, technologie en kennis samenkomen. In korte, gerichte innovatietrajecten wordt gewerkt aan nieuwe AI-producten, -diensten…
Nederlandse winnaar bij European Design Awards 2025
Het Nederlandse data- en designbureau CLEVER°FRANKE, onderdeel van ADC Consulting, is tijdens de European Design Awards 2025 in Ljubljana uitgeroepen tot Agency of the Year. De jury prees het werk van CLEVER°FRANKE om het voortdurend herdefiniëren van de rol van design in een datagedreven wereld. ▼ Naast de hoofdprijs viel CLEVER°FRANKE nog drie keer in…