Next Gen Insights | 02 oktober 2025
02 oktober 2025

Next Gen Insights: zonder juniors geen toekomst voor marketing en data


De volgende generatie marketeers en data-specialisten staat onder druk. Een recente studie van Stanford toont aan dat werknemers tussen 22 en 25 jaar in sectoren die gevoelig zijn voor AI een relatieve daling van 13 procent in werkgelegenheid hebben doorgemaakt, nadat is gecorrigeerd voor andere factoren. ▼ Die ontwikkeling is vooral zichtbaar in sectoren met…

Next Gen Insights | 25 september 2025
25 september 2025

Next Gen Insights: Gen Z vertrouwt AI-reclame niet zomaar

Generatieve AI maakt campagnes sneller en creatiever, maar jongeren zijn er niet automatisch van onder de indruk. Uit onderzoek van brancheorganisatie IAB blijkt dat bijna 80% van Gen Z twijfels heeft over de geloofwaardigheid van AI-gegenereerde reclame. Slechts 1 op de 3 jongeren vindt AI-content even authentiek als traditionele uitingen, terwijl meer dan de helft…

Next Gen Insights | 18 september 2025
18 september 2025

AI-Chatbots verspreiden steeds vaker misinformatie

Met onze jongerenrubriek kijken we naar thema’s die jonge professionals direct raken. Deze keer: de betrouwbaarheid van chatbots. ▼ AI-chatbots worden steeds slimmer, maar ook steeds onbetrouwbaarder. Uit nieuw onderzoek van factcheckorganisatie NewsGuard blijkt dat de kans dat een chatbot verkeerde informatie geeft bijna is verdubbeld: in 2024 ging het om 18% van de antwoorden,…

Ook de laatste bytes ontvangen?