Kantar kondigde afgelopen week aan de nog resterende delen van de gezondheidszorgdivisie te verkopen aan M3 Global Research, een specialist in gezondheidszorgmarketing. De overname omvat Kantar Profiles – Health en Kantar Media Healthcare Research.
Kantar Profiles – Health levert data op het gebied van gezondheidszorg aan onderzoeksbureaus, adviesbureaus en de farmaceutische industrie.
Kantar Media Healthcare Research (KMHR) is specialist in media-onderzoek, consumenten-insights en reclame-onderzoek voor o.a. farmaceutische bedrijven, reclamebureaus en media op het gebied van gezondheidszorg.
Anton Richter, CEO van M3 Global Research, onderdeel van de M3 Group, zegt over de overname: ‘Door de bundeling van krachten met Kantar Profiles – Health en Kantar Media Healthcare Research, vergroten we de mogelijkheden om hoogwaardige onderzoeksdata te leveren aan de gezondheidszorgindustrie. Met KMHR breiden we onze bedrijfsactiviteiten uit en leggen we een basis voor verdere groei in marktonderzoek in de gezondheidszorg, en versterken we het aanbod voor onze klanten.’
De verkoop zal naar verwachting begin juli worden afgerond. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.