Around the world in 50 stats
Het Amerikaanse platform voor consumer insights GWI verzamelt nu data uit – nieuw record! – zo’n 50 markten wereldwijd. Noorwegen en Chili kwamen er als laatste bij. Tijd om al uit al die landen eens wat feestelijke statistieken te halen die er toe doen. Tennis in Chili, Russische katten, bier in Mexico? Kun jij raden waar Nederlanders de grootste fan van zijn? Kijk vooral even mee.
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Lhbtiqa+ monitor: positieve trends
In opdracht van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) voerde Ipsos I&O in samenwerking met Panteia en kennisinstituut Movisie onlangs de eerste meting van de vernieuwde lhbtiqa+-monitor uit. In deze monitor wordt de leefsituatie van lhbtiqa+-personen in Nederland en de opvattingen over lhbtiqa+-personen in Nederland in kaart gebracht. ▼ In de monitor wordt…
Mijn geheime wachtwoord is ‘qwerty123’
Vorige week verscheen de zesde editie van het jaarlijkse onderzoek van NordPass naar de 200 meest voorkomende wachtwoorden. Voor het eerst brengt dit onderzoek zowel persoonlijke als zakelijke wachtwoorden in kaart om accounts te beveiligen. De studie belicht populaire wachtwoorden wereldwijd, ook in Nederland. ▼ Hoewel favoriete wachtwoorden van Nederlanders zoals ‘locked’, ‘jemoeder’ en ‘lol123’…
De vier drijfveren van creatieve impact
Menselijke verbinding, dynamische visuals en de succesvolle integratie van merk en product zijn de belangrijkste drijfveren voor creatieve impact in reclame, zo blijkt uit nieuw onderzoek van Meta, CreativeX en Kantar. ▼ Het onderzoek definieerde effectiviteit als de impact (per vertoning en als geheel) op de verkoop en de manier waarop advertenties de merkwaarde beïnvloedden….