Around the world in 50 stats
Het Amerikaanse platform voor consumer insights GWI verzamelt nu data uit – nieuw record! – zo’n 50 markten wereldwijd. Noorwegen en Chili kwamen er als laatste bij. Tijd om al uit al die landen eens wat feestelijke statistieken te halen die er toe doen. Tennis in Chili, Russische katten, bier in Mexico? Kun jij raden waar Nederlanders de grootste fan van zijn? Kijk vooral even mee.
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Dit zijn de Beste Kerstcommercials van 2024 – volgens het brein
Elk jaar geven merken miljoenen uit aan de kerstcommercials. Dit jaar waren er maar liefst 23, waaronder ook enkele buitenlandse merken met een Nederlandse twist. De hamvraag is of deze commercials ook doen waarvoor ze gemaakt zijn: de consument naar de winkel lokken. Voor het vierde jaar op rij onthult Unravel Research welke merken onze…
Consument kiest voor bewust leven
Human8 heeft voor de vijfde keer het jaarlijkse ‘What Matters’-trendrapport uitgebracht. Het draagt als titel ‘Fulfillment Rewired’, en er staan 12 consumententrends in die een krachtige verschuiving naar een bewust leven benadrukken, te midden van aanhoudende wereldwijde instabiliteit en een steeds sneller levenstempo. ▼ De afgelopen vijf jaar heeft Human8 zich verdiept in de behoeften,…
Nederlandse bedrijven halen €4,20 rendement uit elke euro AI-investering
Voor elke euro die Nederlandse bedrijven investeren in AI, krijgen zij gemiddeld €4,20 aan rendement terug. Dat blijkt uit de het IDC-rapport 2024 Business Opportunity of AI, in opdracht van Microsoft. Tegelijkertijd benadrukt het rapport dat succes tijd kost, tot wel gemiddeld acht maanden, en bedrijven zien doorgaans pas na 14 maanden financieel resultaat. ▼ AI…