Dat de huidige coronacrisis effect zal hebben op de arbeidsmarkt is een feit, maar in welke mate en op welke manier is nog niet duidelijk. Veel werkgevers grijpen dit moment aan om hun werkgeversimago onder de loep te nemen. Hoe worden zij gezien als werkgever? En in hoeverre klopt dat met de werkelijkheid?
Inzicht in je imago als werkgever helpt om een goede employer branding-strategie op te stellen. Daarnaast helpt zo’n strategie om de juiste nieuwe medewerkers aan te trekken. Als dan ook nog eens mensen goed bij je passen, overeenkomstige drijfveren hebben en niet over een jaar weg zijn, heb je het als werkgever goed gedaan.
Zeker als het gaat om de moeilijk vindbare doelgroepen vist iedereen in dezelfde vijver. Het liefst wil je dat talenten uit de markt jouw bedrijf zelf weten te vinden. Dat ze graag bij je komen werken. Maar hoe zorg je er nou voor dat je opvalt, dat je je onderscheidt van de concurrentie? Dat je de juiste snaar weet te raken van de sollicitant die past bij jouw bedrijf? En dan ook nog het liefst op een snelle en efficiënte manier. Het HR-budget is immers vaak niet toereikend om groot uit te pakken met een mooie employer branding-campagne.
Experts
Sparkey, het arbeidsmarktonderzoekslabel van Motivaction, onderzocht de effecten van de crisis op het vertrouwen in de arbeidsmarkt, hoe verschillende typen werknemers reageren op deze crisis en welke zachte en harde factoren het enthousiasme van nieuwe werknemers beïnvloeden. Dat, en stappen om zelf aan de slag te gaan met effectieve employer branding, kun je lezen door het formulier in te vullen en de whitepaper te downloaden!
Bijdrage Kennispartner
Motivaction is Kennispartner van Daily Data Bytes. Word ook Kennispartner en bereik onze lezers via web, socials en nieuwsbrief met jouw content. Neem contact op met Tjitske Buurman voor meer informatie.