Onderzoeksplatform GWI laat in Connecting the Dots 2022 de veranderende consumentenattitudes van de komende tijd zien. Het onderzoek bestond uit 700.000 interviews in 47 landen.
De belangrijkste resultaten:
- Gezondheidsbewustzijn
Er is groter bewustzijn ten aanzien van welzijn. Mensen zijn zich bewust van het hier en nu, en ze willen actief hun stress verminderen en actief bezig zijn met hun geestelijke gezondheid. - Echt
Mensen zijn steeds minder geïnteresseerd in ‘perfecte’ beelden. Merken hoeven zich daar wat minder voor in te spannen. Dat kan leiden tot meer inclusieve of representatieve beelden. - Werknemers zijn veranderd
Werknemers meer reden geven om ze aan je te binden is van meer waarde dan salaris. Interne communicatie is belangrijk, maar de werkgever moet ook zorgen voor een betere balans tussen werk en privé. 45% van de Britse werkzoekenden zegt dat ze werk willen dat hen gelukkiger maakt en 33% zou willen dat hun werk zinvoller is. - Jongeren zitten stevig in gaming
Bij Gen Z staat gaming nu boven TV in hun lijst van persoonlijke interesses. - Crypto wordt mainstream
Steeds meer mensen kijken met vertrouwen naar hun persoonlijke financiën en ze raken geïnteresseerd in crypto. GWI constateert bij dat laatste een cruciale verschuiving.