Binnen niet al te lange tijd overweegt drie op de vijf mensen een boycot van merken die niet actief reageren op klimaatverandering. Maar het effect van eigen mediagebruik op koolstofemissie is tot nu toe grotendeels aan de publieke aandacht ontsnapt. Dat blijkt uit wereldwijd mediabedrijf dentsu international en Microsoft Advertising.
Belangrijkste uitkomsten:
- 91% wil dat merken duidelijker laten zien dat ze een positieve keuze maken voor het milieu.
- Meer dan driekwart (77%) zegt dat ze binnen vijf jaar alleen geld willen uitgeven aan merken die groene en duurzame reclame brengen.
- 45% van de baby-boomers gelooft dat het consumeren van advertenties negatief is voor het milieu, vergeleken met 71% van Gen Z en 73% van de millennials.
- Slechts 17% ervaart tv-kijken als een bijdrage aan de koolstofuitstoot, terwijl 15% van de mensen denkt dat surfen op internet negatief bijdraagt aan de klimaatverandering; 14% zegt hetzelfde over gaming en 11% over het streamen van muziek.
Bron: warc.com