Digitale advertentiekanalen hebben voor de korte en lange termijn een aanzienlijke impact op merken, volgens onderzoek van Meta. Nu meer consumenten hun mediaconsumptie verschuiven naar digitale kanalen, is het belangrijk te weten hoe digitale advertenties ROI kunnen genereren. En dat is toch het doel van de meeste merken en bedrijven.
In Spotlight on Drivers of Brand Growth van WARC delen Konstanze Fichtner en Harry Davison van Meta de bevindingen van vijf onafhankelijke onderzoeken die zijn uitgevoerd in verschillende landen in Europa en bij verschillende categorieën om zo de ROI op korte en lange termijn van advertenties via verschillende mediakanalen in kaart te brengen.
Belangrijkste conclusies
- In alle categorieën bleek de totale ROI van advertentie-uitgaven in verschillende media, inclusief korte- en langetermijneffecten, 2,5 keer hoger te zijn dan de ROI op korte termijn.
- Met andere woorden: 60% van de totale ROI van advertentie-uitgaven wordt op lange termijn gegenereerd.
- Langetermijneffecten zijn belangrijk voor bepaalde categorieën in de analyse en voor zowel traditionele als nieuwe bedrijven die uitsluitend online actief zijn.
- De omvang van de langetermijneffecten varieerde van 42% in consumer packaged goods tot 76% in technologie en duurzame goederen.
Bron: warc.com