Meer dan een half miljoen Nederlandse huishoudens maken gebruik van een slimme deurbel. Het aandeel is sinds 2018 verdubbeld naar 6%. Bijna de helft is van het merk Ring. Dit blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope.
De Nederlandse huishoudens worden steeds veiliger. Op dit moment is 18% van alle huishoudens in het bezit van slimme beveiligingsapparatuur. In 2018 was dit nog 15%. Eén op de tien huishoudens heeft een beveiligingscamera. Daarmee blijft dit het populairste apparaat. Ook in de toekomst blijft slimme beveiliging doorgroeien. Eén op de vijf consumenten is van plan om binnen een jaar slimme beveiliging aan te schaffen.
Consumenten hebben al voor een half miljard aan slimme beveiliging en veiligheid uitgegeven. Ten opzichte van 2018 is dit een duidelijke groei van 38%. Het meeste geld gaat naar slimme beveiligingssystemen (€ 227 miljoen) en slimme beveiligingscamera’s (€ 183 miljoen). De omzet van slimme deurbellen is ten opzichte van 2018 verdubbeld naar een totaal van € 64 miljoen.
De Nederlandse consument gaat komend jaar voor € 350 miljoen aan slimme beveiliging aanschaffen. Als we dit optellen bij het huidige bezit dan komt dit neer op een potentiële marktwaarde van € 900 miljoen.