Merkactivisme
Het PIM Trendrapport staat dit jaar in het teken van de activistische evolutie van het merk. PIM verkende de drijvende krachten achter de merken die ‘woke’ zijn, ondersteund met data.
En ze laten zien wat wel en niet werkt.
Download hier het PIM Trendrapport 2019.
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Bijna zes miljoen Nederlanders gebruiken AI
Het gebruik van AI-tools onder werkende Nederlanders is in een jaar tijd explosief gegroeid. Uit het derde landelijke onderzoek van Newcom blijkt dat inmiddels bijna zes miljoen Nederlanders (18–65 jaar) AI inzetten in hun dagelijks leven. Ook op de werkvloer groeit AI stevig door. ▼ Inmiddels zetten 3,6 miljoen werkenden AI-tools in tijdens hun werk…
Dalende interesse in duurzaamheid stabiliseert, maar polarisatie neemt toe
De polarisatie rond duurzaamheid in Nederland neemt verder toe. Waar in 2024 duurzaamheid minder belangrijk werd gevonden dan in voorgaande jaren, is die dalende trend in 2025 gestabiliseerd. Tegelijkertijd groeit de tegenstelling tussen voor- en tegenstanders van duurzaamheid. Dat blijkt uit de voorjaarsmeting van de Monitor Merk en Maatschappij (MMM) 2025, een jaarlijks onderzoek van…
81% van de Nederlanders vindt dat leiderschap anders moet
Samen met bestuursadviseur Duivelse Dilemma’s heeft Motivaction onderzocht wat Nederlanders verwachten van leiders in deze tijd. Het blijkt dat 81% van de Nederlanders vindt dat er nu een ander soort leiderschap nodig is dan voorheen. De roep om openheid, mensgerichtheid en zichtbaarheid was zelden zo luid, maar tegelijkertijd is er verdeeldheid over wat goed leiderschap…