Merkactivisme
Het PIM Trendrapport staat dit jaar in het teken van de activistische evolutie van het merk. PIM verkende de drijvende krachten achter de merken die ‘woke’ zijn, ondersteund met data.
En ze laten zien wat wel en niet werkt.
Download hier het PIM Trendrapport 2019.
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Kantar BrandZ 2025: wat Nederlandse merken kunnen leren van de sterkste groeiers
De sterkste Nederlandse merken groeien niet door reclame, maar door relevantie. Dat blijkt uit de nieuwste BrandZ-ranking van Kantar. Booking.com blijft bovenaan staan, gevolgd door vertrouwde namen als Philips, Rabobank, Heineken en Albert Heijn. Samen vertegenwoordigen de dertig meest waardevolle merken bijna twintig procent groei in één jaar. ▼ Achter die cijfers schuilt een duidelijk…
Onderzoek van Medialab: te veel focus op ROI remt groei van marketeers
Marketeers richten zich te veel op efficiëntie en te weinig op echte groei. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van marketingstrateeg Les Binet en Will Davis, Chief Data Officer bij Medialab, een Londens bureau gespecialiseerd in datagedreven marketing en media-analyse. Hun analyse van de IPA Databank laat zien dat budget en schaal een veel grotere invloed…
Haystack laat zien hoe AI-persona’s onderzoek verdiepen
Hoe kun je als onderzoeker of marketeer beter begrijpen waarom mensen zich op een bepaalde manier gedragen of voelen? Haystack Consulting onderzocht dat samen met het Nationaal Ouderenfonds, door gebruik te maken van AI-persona’s en Virtual Audiences. ▼ Deze technologie creëert digitale doelgroepen die op basis van echte data menselijk gedrag, emoties en voorkeuren nabootsen….