Merken als steun en toeverlaat van Gen Alfa

Door Jan Roekens | 07-04-2022

Gen Alfa (vanaf 2010) heeft hoge verwachtingen van merken, volgens onderzoek van insight consultant Beano Brain. Die generatie heeft wel een vertrouwde voorkeur. De top 5 van merken wordt aangevoerd door YouTube, gevolgd door Netflix.

Het team van Beano Brain praatte een jaar lang met Britse kinderen en tieners over hun voorkeuren en keek naar wat de kinderen dragen, hoe ze chatten en wat ze leuk vinden. Daarna werd een onderzoek gehouden onder 30.000 jongeren. De coolste brands bleken, in in volgorde, YouTube, Netflix, McDonald’s, Amazon en Disney.

De merken die op de ranglijst kwamen, vertegenwoordigen een aantal aansprekende sectoren, waaronder gaming, sociale media, detailhandel, entertainment en horeca.

Wat wil Gen Alfa van die merken? Inhoud! En aanwezig zijn op meer platformen én snelle levering (morgen!). Ze verwachten ook zorg voor de omgeving, naast innovatie en veiligheid.

Er komt niet iets bij, een soort dubbele opdracht. Je bindt als merk mensen aan je die tot een groep willen horen, maar tegelijkertijd moet je als merk de individualiteit en onafhankelijkheid van de ‘Alfa’ ondersteunen. Kinderen houden van merken die passen bij hun wensen, maar ze moeten ook toegankelijk zijn en ‘meebouwen’ aan hun leven. Als dat lukt is er wel een basis voor een levenslange band.

Bron: research-live.com

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?