Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019

Door Jan Roekens | 24-04-2019

Voor het tweede jaar op rij heeft Blauw Research in kaart gebracht hoe het staat met de klantgedrevenheid van Nederlandse organisaties in de Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019. Tip van de sluier: we zijn op de goede weg!


Met 550 deelnemende organisaties hebben we in ons onderzoek prachtig in kaart gebracht in welke fase van klantgedrevenheid organisaties in Nederland verkeren. Dat loopt uiteen van de negeerfase waarin je wel snapt dat er een klant bestaat maar daar nog niet op acteert, tot de transformatiefase waarin al het handelen in het licht van de klant gebeurt. En we kunnen constateren dat veel organisaties hun stinkende best doen om een fase verder te komen. De urgentie aan de top wordt gevoeld, managers geven voorbeeldgedrag, de stem van de klant wordt gehoord. Op alle fronten is er beweging.

Tegelijkertijd blijkt het vaak lastig om een serieuze stap vooruit te komen en in een volgende fase terecht te komen. Hoe vertaal je bijvoorbeeld klantinzichten in concrete acties? Of hoe zorg je ervoor dat processen en systemen op elkaar afgestemd zijn zodat een optimale klantbeleving wordt gecreëerd? Om je de nodige inspiratie, benchmarkgegevens, tips & tricks te bieden, hebben we voor jou een prachtige glossy klaar staan. Download deze snel en laat je verrassen door de kracht van design thinking, leer hoe Installatiebedrijf Verspeek het verschil maakt en ontdek dat agile meer is dan geeltjes plakken. En oh ja, doe de test! Ontdek in welke fase jouw organisatie zit en ontvang direct tips en tricks om een fase verder te komen. Heel veel leesplezier gewenst!

Hier kun je het NKM Magazine gratis downloaden

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?